شوک الکتریکی درانتظار مخالفان سیسی

شوک الکتریکی درانتظار مخالفان سیسی
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 12:42

سازمانهای مدافع حقوق بشر با انتشار گزارشی تاکید کردند که مخالفان عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر از طریق صحنه سازی اعدام با طناب دار و شوک الکتریکی در آب مورد شکنجه قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه تایمز انگلیس، سازمانهای مدافع حقوق بشر در گزارش خود در توصیف وضعیت زندانهای مصر افزودند: زندان ها هم اکنون در مقایسه با دوران ریاست جمهوری حسنی مبارک که در سال 2011 میلادی سرنگون شد، وضعیت بدتر و اسفناک تری یافته است.

ابراهیم حلاوه زندانی آزاد شده در مصر در مصاحبه با سازمان حقوق بشری "ريبريف" در مورد شرایط نگهداری خود در زندان وادی نطرون و شکنجه های صورت گرفته اظهار داشت: من به همراه سایر بازداشت شدگان بطور مستمر مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می گرفتم و حتی مجبور بودیم برای تامین پروتئین موردنیاز خود از حشرات استفاده کنیم.

حلاوه توضیح داد که در زندان مورد تعرض و اهانت قرار گرفته و او را با زنجیرهای آهنین کتک زده اند.

روزنامه تایمز نوشت: "سیسی پس از کودتای نظامی در سال 2013 و به دست گرفتن قدرت، سرکوب خشونت آمیزی را در پیش گرفت که طی آن دهها هزار نفر از کسانی که آنها را مخالف خود تصور می کرد، بازداشت کرده و صدها تن از آنان را به قتل رساند".

تعداد زندانیان در زندان های مصر به طور علنی مشخص نیست اما وزارت خارجه آمریکا در سال 2013 اعلام کرد که شمار آنان 62 هزار نفر است.

گفته می شود شمار آنان هم اکنون بسیار بیش از اینها است زیرا به گفته زندانیان سابق و خانواده هایشان، دولت سیسی شیوه بازداشت و نگهداری مخالفان در زندان های محرمانه را در پیش گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها