پس از انجام مصالحه؛

شمال درعا به آغوش ملت سوریه باز می‌گردد؟

شمال درعا به آغوش ملت سوریه باز می‌گردد؟
دوشنبه 19 بهمن 1394 - 18:00

العالم ـ خبرهایی مبنی بر احتمال مصالحه میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح حاضر دو منطقه ابطع و داعل در حومه درعا در جنوب سوریه منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احتمال اعلام مصالحه در دو منطقه ابطع و داعل در حومه درعا وجود دارد. این مصالحه بر آزادی بازداشت شدگان، تعیین وضعیت آنها، برافراشته شدن پرچم سوریه در این دو منطقه و بازگشت آنها به حوزه اختیارات دولت سوریه تاکید می کند.

بنا بر اعلام شبکه المنار، برخی فعالان مخالف نیز امروز دوشنبه اظهار داشتند که مقامات سوریه 20 نفر از بازداشت شدگان را با حضور افراد سرشناس منطقه آزاد کردند.

این فعالان تاکید کردند که توافقی میان مقامات سوریه و افراد سرشناس منطقه ابطع واقع در حومه شمالی درعا برقرار شد که به موجب آن بازداشت شدگان این منطقه آزاد شوند و بمباران زمینی و هوایی آن متوقف گردد و مواد غذایی و لوازم پزشکی ومایحتاج زندگی روزمره به آن وارد شود و در مقابل؛ پرچم سوریه بر فراز نهادهای رسمی دولتی در این منطقه برافراشته شود و عناصر مسلح با این شرط که سلاح خود را بار دیگر به سمت دولت نشانه نگیرند، مسئولیت تامین امنیت و حمایت منطقه را به عهده بگیرند.

برخی اطلاعات حاکی از آن است که توافقی مشابه میان افراد سرشناس داعل در جنوب منطقه ابطع با مقامات سوریه با همان شرطهای پیش گفته، صورت خواهد گرفت.

داعل و ابطع در شمال استان درعا

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها