ساعت آزادی تدمر فرا رسیده است

پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 18:52

سوریه (العالم) – در آستانه اولین سالگرد اشغال شهر باستانی "تدمر" توسط گروه تروریستی "داعش"، ارتفاعات این شهر یکی پس از دیگری به دست ارتش سوریه آزاد می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، ارتش سوریه به 300 متری شهر رسیده، برمنطقه "المثلث" سیطره یافته و کوهپایه های شمال و غرب  کوه "الطار" را آزاد کرده که به این شکل جاده اصلی تدارکاتی داعش قطع شده است. 
ارتش سوریه اکنون آماده ورود به تدمر در شرق "حمص" است و تا آزادی قلعه تدمرمشرف به غرب شهرفقط چند ساعت فاصله دارد.
منابع ارتش پیش بینی کرده اند به خاطر فروپاشی خطوط دفاعی داعش و آغازعقب نشینی آنان به شرق پس از نبردهای شدید با ارتش سوریه که به خسارات مادی و تلفات جانی گسترده برای گروه تروریستی داعش انجامیده است، ارتش می تواند شهر را با سرعت آزاد کند.
ارتش سوریه و هم پیمانانش در این نبردها توانستند منطقه المثلث نقطه تلاقی جاده تدمر به طرف حمص و دمشق را آزاد کرده و یکی از راه های اصلی تدارکاتی داعش به طرف شهر را قطع کنند که باعث شده فقط جاده شرق به طرف استان "دیرالزور" برای تدارکات داعش باز بماند.  
پیشروی سریع نیروهای سوریه و همپیمانانش در سایه پشتیبانی آتش بی سابقه نیروی هوایی روسیه و توپخانه سوریه به آزادی "حی القصور" شهر تدمر، کوه های الهیال و چند ارتفاع دیگر در سلسله کوه های الحزم میانی درغرب این دو روستا، منطقه "السبخات" و نیروگاه برق غرب تدمر منتهی شده است.     
دیدبان حقوق بشر معارض سوریه گزارش کرد، آنچه باعث شده که نبرد تدمر برای ارتش نظام سرنوشت ساز باشد آن است که آزادی آن راه ارتش سوریه و هم پیمانانش را برای آزادسازی منطقه "البادیه" از داعش تا مرز سوریه عراق در شرق هموارسازد چه اینکه مساحت این منطقه حدود 30 هزار کیلومتر مربع است.   
وزارت دفاع روسیه بر این موضوع نیز تاکید دارد که آزادی شهر تدمر زمینه را برای ارتش سوریه جهت حرکت به طرف "رقه" و دیر الزور و همچنین کنترل، مرز عراق فراهم می کند. 

206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها