مقاومت جاگزين شکست مذاکرات

مقاومت جاگزين شکست مذاکرات
يکشنبه 1 خرداد 1390 - 08:40

يکي از رهبران مقاومت اسلامي فلسطين حماس تاکيد کرد بعد از به بن بست رسيدن مذاکرات ، مقاومت تنها گزينه اي است که مي توان از طريق آن حقوق ملت فلسطين را بازپس گرفت.

محمود الزهار در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت اگر کشور مستقل فلسطين با شرطهاي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل تشکيل شود ، فرقي با وضعيت کنوني فلسطين نخواهد داشت به طوري که وي شرط کرده است کشور فلسطين مسلح نباشد ، نيروهاي اشغالگر بر منابع آب و مرزهاي شرقي تسلط داشته باشند و سرزمينهايي را با عنوان ديوار حائل اشغال کنند و هيچ نوع ارتباطی ميان کرانه باختري و غزه و کرانه باختري و خارج وجود نداشته باشد.

 وي افزود سه عنصر کشور در عرف سياسي بين المللي سرزمين ، مردم و حکومت است و فلسطيني ها حکومت را انتخاب مي کنند و اشغال نمي تواند مبنايي باشد که براساس آن سرزمين فلسطين تعيين شود.

 الزهار تاکيد کرد قدس مسئله اصلي منازعه و مسئله فلسطين است و کسي نمي تواند کشوري را بپذيرد که قدس در آن وجود نداشته باشد و همه مردم فلسطين اکنون هر کجا که هستند بايد به سرزمينشان بازگردند.

 عضو برجسته حماس تاکيد کرد موافقت حماس با تشکيل کشور در مرزهاي سال 1967 به معناي کوتاه آمدن از يک وجب خاک سرزمينهاي فلسطيني و به رسميت شناختن اسرائيل نيست و بايد براي مقابله با اشغالگري بعد از شکست گزينه سازش به مقاومت روي آورد.

 وي گفت اشغالگران فقط خواستار وقت کشي هستند و هر نوع هماهنگي امنيتي ، اقتصادي و سياسي با دشمن کاملا با برنامه مقاومت تناقض دارد.

 الزهار تصريح کرد مردم انتفاضه جدیدی در سالروز اشغال فلسطين در سرزمينهاي اشغالي و در مرزهاي آن انجام داده اند و مي توان اين تجربه را در هر مناسبتي تکرار کرد.

 محمود الزهار خواستار وحدت و يکپارچگي و سرعت بخشيدن به تشکيل دولت ، برگزاري انتخابات و ساماندهي مجدد سازمان آزادي بخش فلسطين شد تا نماينده همه فلسطيني ها باشد و برنامه مقاومت را در پيش گيرد.

 وي تاکيد کرد اين امر در سايه همکاري و هماهنگي امنيتي و سياسي با اشغالگران محقق نمي شود.

 محمود الزهار گفت گروههاي فلسطيني مقاومت را در کرانه باختري و نوارغزه و ميزان تاثيرگذاري آن در مقابله با اشغالگران و نزديک کردن فلسطيني ها براي رسيدن به حقوق شان تجربه کرده اند در حالي که مذاکرات در مدت دو دهه هيچ موفقيتي براي فلسطيني ها نداشته است.
  
 الزهار اظهار داشت مصر در مرحله انتقالي به سر مي برد و مواضع آن تا روي کار آمدن دولت منتخب مردم اين کشور تغيير نخواهد کرد و پيش بيني مي شود اوضاع بعد از آن همانند گذشته نباشد به طوري که قاهره براي طرح هاي آمريکا در منطقه تبليغ مي کرد و شرم الشيخ تريبوني براي محکوم کردن مقاومت بود و در محاصره و فشار بر مقاومت مشارکت داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها