هواپیمای عجیب روسی پرتغال را خاموش کرد! +عکس

هواپیمای عجیب روسی پرتغال را خاموش کرد! +عکس
چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 19:09

هواپیماهای "بی-200" روسیه دو آتش‌سوزی بزرگ در پرتغال را خاموش کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، دو فروند هواپیمای آبی-خاکی "بی-200" وابسته به وزارت شرایط اضطراری روسیه، دو آتش‌سوزی اخیر در پرتغال را خاموش کردند.

دفتر اطلاع رسانی این وزارتخانه روسی در اطلاعیه ای اعلام کرد که هواپیماهای روسی با فروریختن ده ها تن آب توانستند دو آتش‌سوزی اخیر پرتغال در مساحتی بالغ بر 50 هکتار را خاموش و از سرایت آن به سوی مناطق مسکونی جلوگیری کنند.

این وزارتخانه تاکید کرد که این دو فروند هواپیمای روسی طی 3 روز گذشته با 37 پرواز و فروریختن جمعا 444 تن آب توانسته اند، 4 آتش‌سوزی را در پرتغال خاموش کنند. این دو هواپیما بنا به درخواست رسمی دولت پرتغال برای مشارکت در عملیات اطفای حریق مهیب عازم این کشور شدند.

آتش‌سوزی در جنگل‌های پرتغال که در ابتدای هفته آغاز شد، بتدریج مناطق بیشتری را در برگرفت و بر قدرت شعله‌ها نیز افزود شد. تا کنون دست‌کم 5 نفر در این حادثه کشته و حدود 300 نفر زخمی شده اند.
وزش شدید باد در مرکز این کشور و به‌ویژه در منطقه آویرو  که حاوی بزرگترین آتش سوزی‌هاست، بر شدت و گستردگی آتش افزود. به گفته مقامات این منطقه، حدود 200 منزل مسکونی در این منطقه تخریب شده و امدادرسانان توانسته‌اند شماری از شهروندان را از منطقه آتش‌سوزی دور کنند.

هواپیمای "بی-200"هواپيمایی است چند منظوره، دوزيست (آبی-خاكی) كه توسط شركت هواپيما سازی بريف با همكاری مشترك ايركوت ساخته شده. B-200 به منظور اطفاء حريق جنگل ها با استفاده از مايعات ضد آتش طراحی شده است.
213

 

بی 200

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها