موافقت دوما با حضور نامحدود نیروی هوایی در سوریه

موافقت دوما با حضور نامحدود نیروی هوایی در سوریه
جمعه 16 مهر 1395 - 20:42

مجلس دومای روسیه، روز جمعه، توافقنامۀ مسکو و دمشق برای استقرار واحدهایی از نیروی هوافضای روسیه در خاک سوریه، برای مدت نامشخص را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این توافقنامه به اتفاق آرا و با رأی مثبت 446 نمایندۀ حاضر در مجلس دوما، به تصویب رسید.
به نوشتۀ وبگاه "روسیا الیوم" این توافقنامه، در روز 26 آگوست 2015، در دمشق به امضای دو طرف رسید و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در روز 9 آگوست، آن را برای تأیید به مجلس دوما فرستاد.
در این توافقنامه، چگونگی حضور بی قید و شرط نیروی هوافضای روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم بررسی شده است. بر اساس این توافقنامه، دولت سوریه به روسیه اجازه می دهد از زیرساخت های این پایگاه هوایی و اراضی آن، بدون هرگونه هزینه ای استفاده کند.
در این توافقنامه تاکید شده است که حضور این نیروها در حمیمیم به درخواست دولت سوریه صورت می گیرد.
در این توافقنامه همچنین خاطر نشان شده است که استفاده از این پایگاه هوایی بر اساس تصمیمات فرماندۀ آن و بنا به نقشه های هماهنگ شده توسط دو طرف روسی و سوری صورت می گیرد.
توافقنامۀ امضا شده میان دو طرف همچنین حاکی از آن است که دولت سوریه، به مسکو اجازه می دهد سلاح، مهمات، تجهیزات نظامی و مواد ضروری را به این پایگاه منتقل کند تا از آن ها برای انجام مأموریت های در نظر گرفته شده برای نیروهای روسی استفاده شود. در عوض دولت سوریه امنیت نظامیان روسیه را تامین و شرایط معیشتی لازم را برای زندگی آنان فراهم می کند.
بر اساس این توافقنامه همچنین، دولت سوریه تضمین می کند که نیروهای روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم، اجازه داشته باشند بدون هرگونه بازرسی توسط نیروهای مرزبانی و گمرک سوریه، از مرز این کشور بگذرند.
همچنین بر اساس این توافقنامه، نظامیان روسیه و خانواده هایشان از مصونیت قضایی برخوردار می شوند و از امتیازاتی برخوردار می شوند که برای دیپلمات ها در نظر گرفته می شود.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها