مسکو: غرب مانع حذف تروریست‌ها در سوریه است

مسکو: غرب مانع حذف تروریست‌ها در سوریه است
جمعه 5 آذر 1395 - 03:28

روسیه معتقد است که معیارهای دوگانه غرب، مانع از پیشرفت روند مقابله با تروریسم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پنجشنبه در یک کنفرانس خبری ضمن محکوم کردن مخالفت شماری از کشورهای غربی با درج نام احرار الشام و جیش الاسلام در فهرست تروریست‌ها، گفت: کشورهای غربی تلاش می کنند گروه های تروریستی را در سوریه نگه دارند و این بخشی از تروریسم بین المللی است که حد و مرزی ندارد.

به نوشته روسیا الیوم، ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری هفتگی خود افزود: بسیاری از مردم اروپا تصمیم علیه رسانه های روسی را مایه ننگ اتحادیه اروپا دانستند. جبهه النصره همچنان به گلوله باران غیر نظامیان در شهرهای سوریه ادامه می دهد. تروریستها در محله های شرقی حلب به غیر نظامیان اجازه نمی دهند از این محله ها خارج شوند و آنان همه چیز حتی آب آشامیدنی را نیز می دزدند.

به گفته زاخارووا، دولت سوریه به اجرای آشتی های محلی در اطراف دمشق ادامه می دهد و بر اساس آن پرچم سوریه در این مناطق برافراشته شده است و اکنون ملاحظه می کنیم که اظهارات وزارت خارجه آمریکا علیه دولت سوریه است بدون آنکه واشنگتن استدلالهای منطقی عرضه کند بلکه فقط به دولتهای سوریه و روسیه اتهام می زند و حاکمیت سوریه را نقض می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: بهتر است سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به جای اتهام زنی به سوریه و روسیه، به ژنرالهای ارتش آمریکا اتهام بزند که در خاور میانه مرتکب قتل عامهای زیادی شده اند. سامانتا پاور در شورای امنیت سازمان ملل متحد اطلاعات ساختگی ارائه داد و آنها را به عنوان اطلاعات موثق جا زد.

زاخارووا افزود: پاور، همه جهانیان به حرفهای تو می خندند و پیش از بحث و مناقشه بر سرنوشت سوری ها می توانید مسئولیت پذیر باشید و درباره سرنوشت گوانتانامو صحبت کنید و سپس به سرنوشت سوری ها و روسی ها اهتمام بورزید. با وجود آنکه روسیه اسناد موثقی ارائه کرده که ثابت می کند گروههای تروریستی احرار الشام و جیش الاسلام با جبهه النصره در تروریسم مشترک هستند اما انگلیس، فرانسه و آمریکا با قطعنامه در این خصوص مخالفت کردند.

وی تاکید کرد: کشورهای غربی تلاش می کنند باندهای تروریستی را در سوریه نگه دارند و این بخشی از تروریسم بین المللی است که حد و مرزی ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها