مظنون حمله تروریستی برلین در ایتالیا کشته شد

مظنون حمله تروریستی برلین در ایتالیا کشته شد
جمعه 3 دی 1395 - 13:19

منابع امنیتی گزارش کردند که مظنون حمله به بازاری در برلین آلمان در جریان تیراندازی در شهر میلان ایتالیا کشته شد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، خبرگزاری ایتالیا اعلام کرد، پس از آنکه پلیس از مظنون حمله به بازار برلین، کارت شناسایی خواست، این فرد با شلیک گلوله پلیس را زخمی کرد.

خبرگزاری  ایتالیا با اعلام خبر کشته شدن این فرد مظنون، اعلام کرد هویت مقتول از طریق اثر انگشتش شناسایی شد.

روز دوشنبه این هفته کامیونی با حرکت در جمع رهگذران در یکی از مناطق پر رفت و آمد برلین جان دست کم ۱۲ نفر را گرفت و دهها تن را زخمی کرد.

شماره پلاک این کامیون مشخص کرد که به یک شرکت حمل و نقل لهستانی تعلق دارد.

پلیس بعدا اعلام کرد که راننده لهستانی این کامیون ساعاتی پیش از عملیات تروریستی با گلوله به قتل رسیده بود.

درهمین حال منابع غربی امروز(جمعه ) اعلام کردند که مظنون اصلی حمله به بازار کریسمس برلین، در اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی و چند ماه بعد از آن‌که از تونس به اروپا رسید، در شهر کوچکی در جنوب ایتالیا بازداشت شده بود.

«انیس عامری» آن زمان به دلیل اقدام به خشونت و دست داشتن در یک آتش‌سوزی از طرف دستگاه قضایی ایتالیا به چهار سال حبس محکوم شد.

ولید، یکی از برادران انیس عامری که ساکن روستایی در تونس است با تاکید بر این که انیس طی حبس متحول شده بود، گفت: «او اهل نماز و عبادت نبود. به ایتالیا رفت و آنجا مشکلاتی داشت. در آنجا در یک اردوگاه پناهجویی پذیرفته شد؛ همان جایی که در سال ۲۰۱۱ آتش گرفت. بعد از آن چهار سال را در زندانی در ایتالیا گذراند. طی دوران حبس متحول شده و وقتی زندان را ترک کرد، آدم دیگری شده بود.»

عبدالقادر، دیگر برادر مظنون حمله برلین از وی خواست که خود را تسلیم کند. او در این باره خطاب به برادرش گفت: «اگر برادرم به حرف من گوش می‌کند، از او می‌خواهم که خود را تسلیم کند. اگر او دست به این اقدام زده باشد، مجازات خواهد شد. اقدام او مایه افتخار خانواده و اطرافیانمان نیست. من از طرف خانواده و به نمایندگی از محله‌مان می‌گویم که او به دلیل مشکلات اقتصادی و برای کمک به ما اینجا را ترک کرد. او اهل این کارها نبود. اینجا همه ما را می‌شناسند. ما از این کارها نمی‌کنیم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها