پشت پرده تاخیر دیدار عباس و مشعل

پشت پرده تاخیر دیدار عباس و مشعل
سه شنبه 31 خرداد 1390 - 05:22

محمود عباس بعد از دريافت خبرها و اطلاعاتي از ترکيه درباره موضع بين المللي در قبال دولت توافقي ديدار خود را با خالد مشعل به تاخير انداخت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، يک عضو هيئت آشتي جنبش فتح به روزنامه القدس العربي گفت شناخت موضع کشورهاي غربي در قبال دولت توافق که قرار است با توافق جنبش حماس تشکيل شود از جمله عللي بود که باعث شد سفر محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين به ترکيه قبل از ديدار با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس صورت گيرد.

اين عضو هيئت آشتي فتح که ترجيح داد نامش فاش نشود به القدس العربي گفت محمود عباس قرار بود براساس برنامه ريزي هاي قبلي بعد از ديدار سه شنبه با خالد مشعل در قاهره براي معرفي نخست وزير توافقي، به آنکارا پايتخت ترکيه سفر کند. 

همچنين قرار بود محمود عباس روز دوشنبه وارد فرودگاه قاهره شود تا قبل از ديدار با خالد مشعل ديدارهايي با مسئولان مصري انجام دهد.

این منبع آگاه در ادامه اظهار داشت در طول مذاکرتي که ميان مسئولان فتح و حماس صورت گرفت محمود عباس خبرهايي از ترکيه دريافت کرد مبني بر اينکه مسئولان ترکيه اطلاعاتي درباره مواضع بين المللي به ويژه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در قبال دولت توافقي در اختيار دارند که نشان مي دهد اگر اين دولت به خواسته هاي جامعه بين المللي عمل نکند و شامل وزيراني شود که مورد قبول و تاييد جامعه بين المللي نيستند، با آن برخورد يا محاصره مي شود. 

اين عضو هيئت آشتي فتح در ادامه به القدس العربی گفت بعد از مخالفت مجدد حماس تا يکشنبه شب با تعيين سلام فياض به عنوان نخست وزير جديد ، محمود عباس تصميم گرفت ديدار خود را با خالد مشعل به تاخير بيندازد و براي پي بردن به مواضع بين المللي از طريق ترکيه که اطلاعات کافي در اين زمينه دارد ، به ترکيه سفر کند.

وي افزود محمود عباس در سفر به ترکيه از مسئولان اين کشور که روابط خوبي با حماس دارند درخواست خواهد کرد که از اين جنبش بخواهند با نخست وزيري سلام فياض موافقت کند تا از هر گونه تصميم بين‌المللي براي تحريم اين دولت جلوگيري شود.

محمود عباس معتقد است انتخاب سلام فياض براي نخست وزيري که از روابط خوبي با جامعه بين المللي برخوردار است از هرگونه محاصره بين المللي عليه دولت توافقي جلوگيري خواهد کرد.

براساس اطلاعات بدست آمده قرار است عزام الاحمد رئيس هيئت گفتگوي فتح از جمله مسئولان فلسطيني باشد که محمود عباس را در اين سفر همراهي خواهند کرد. اين نشان مي دهد که موضوع آشتي موضوع اصلي در ديدارهاي ابومازن با مسئولان ترکيه خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها