حماس هشدار داد؛

کارشکني خارجي درمسير تشکيل دولت فلسطين

 کارشکني خارجي درمسير تشکيل دولت فلسطين
چهارشنبه 1 تير 1390 - 08:42

رام الله (العالم) - نماينده جنبش حماس درمجلس قانونگذاري فلسطين با اشاره به کارشکني هاي خارجي ها در مسير تشکيل دولت آينده فلسطين، در باره دخالت ها و اعمال نظرهاي خارجي در اين زمينه هشدار داد.

"عبد الجابر الفقها" چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت: جزييات مربوط به تشکيل دولت و ديگر مسايل مربوط به آن به توافق ميان جنبش هاي فتح و حماس باز مي گردد و نبايد تحت تاثير دخالت هاي خارجي قرار بگيرد.

وي اظهار داشت: جنبش هاي فتح و حماس بايد براساس توافق آشتي درباره نامزد نخست وزيري دولت آينده به توافق برسند همچنين ساير بندهاي توافق آشتي داراي جزييات زيادي است که تحقق آن در وهله اول مستلزم داشتن حسن نيت و تصميم گيري مستقل و در وهله بعد منوط به تسليم نشدن در برابر فشارها و ديکته هاي خارجي است.

"احمد عساف" سخنگوي جنبش فتح درگفت وگو با العالم تصريح کرد: اختلافاتي درخصوص نامزد نخست وزيري وجود دارد و اين اختلافات طبيعي و ناشي از توافق درباره آشتي ملي است.

وي گفت: بر اساس توافق آشتي ملي، موضوع نخست وزيري بايد با توافق همه طرف ها حل شود و گفتگوها بايد تا زمان رسيدن به چنين توافقي ادامه پيدا کند.

دراين حال ، حزب مردم فلسطين خواستار ارايه اسامي وزراي دولت آينده به مجلس قانونگذاري فلسطين بعد از تشکيل دولت شد و بسام الصالحي دبيرکل اين جنبش خاطرنشان کرد که اگر جنبش هاي فتح و حماس بتوانند دولت را تشکيل دهند ، ما از اين مساله استقبال مي کنيم.

وي افزود: خواسته آشکار ما ارايه اسامي دولت آينده به مجلس قانون گذاري فلسطين است.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها