افزایش اندک بهای نفت/ ثبات طلا

افزایش اندک بهای نفت/ ثبات طلا
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 07:47

بهای جهانی نفت صبح روز دوشنبه اندکی افزایش یافت.

العالم

به نقل از رویترز؛ صبح روز دوشنبه بهای جهانی نفت اندکی افزایش را تجربه کرد. کاهش نفت مازاد موجود در بازار یکی از مهمترین دلایل افزایش بهای جهانی طلای سیاه عنوان می‌شود؛ ولی افزایش تولید و ذخایر نفت آمریکا مانع از اوج‌گیری بیشتر بهای این کالای حیاتی شده است.
امروز صبح بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 0.2 درصد افزایش به 56 دلار و 9 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 01 درصد افزایش، 54 دلار و 4 سنت معامله شد.
بهای جهانی نفت روز جمعه هفته گذشته پس از آن کاهش یافت که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ذخایر نفت این کشور در هفتمین هفته متوالی خبر داد. بهای جهانی نفت از ماه نوامبر سال گذشته و پس از اعلام حصول توافق اوپک و کشورهای غیر عضو برای کاهش تولیدات، در محدوده‌ای 4 تا 5 دلاری در نوسان بوده است.
این در حالی است که بهای جهانی طلا بدون تغییر نسبت به روز پایانی هفته گذشته، همچنان در بالاترین سطح در 15 هفته اخیر قرار دارد. هم‌اکنون هر انس طلا 1256 دلار و 61 سنت معامله می‌شود.
سرمایه‌گذاران در انتظار شفافیت بیشتری در خصوص سیاست‌های مالی دونالد ترامپ هستند. تغییر در نرخ بهره آمریکا می‌تواند بر بهای جهانی فلز زرد تأثیرگذار باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها