افزایش فشارها بر مرکل برای مقابله با اردوغان

افزایش فشارها بر مرکل برای مقابله با اردوغان
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 13:52

فشارها بر صدراعظم آلمان برای ممانعت از ورود رئیس جمهور ترکیه به این کشور بیشتر شده است.

العالم آلمان

"فرد اولترمن" روز پنج شنبه در روزنامه گاردین، نوشت: «آنگلا مرکل  صدر اعظم آلمان با فشارهای شدیدی برای ممانعت از ورود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آلمان مواجه شده است، و از او درخواست شده است تا زمانی که دنیس یوجل روزنامه نگار آلمانی در یکی از زندان های استانبول زندانی است، از ورود اردوغان به آلمان جلوگیری شود.
اولترمن افزود که اردوغان درحال حاضر برای برگزاری همه پرسی درباره اصلاح قانون اساسی ترکیه در ماه آوریل آتی با هدف اعطای اختیارات بیشتر به او در اداره کشور آماده می شود.
به نوشته روزنامه نگار گاردین، احزب ائتلاف حاکم آلمان ودیگر احزاب مخالف فشارهای خود را بر مرکل با هدف به چالش کشیدن او به دنبال بازداشت خبرنگار روزنامه دی ولت آلمان در استانبول درماه گذشته در راستای آنچه آنرا حمله اردوغان به مطبوعات و روزنامه ها خوانده اند، بیشتر کرده اند.
به نوشته اولترمان، ترک های مقیم آلمان که تعدادشان حدود یک میلیون و 400 هزار نفر است، از اهمیت زیادی برای اردوغان درجریان همه پرسی قانون اساسی که چیزی به برگزاری آن نمانده است، برخوردارند.
وی به نقل از الکساندر کلارکسون کارشناس مرکز روابط میان مهاجران و جامعه آلمان نوشت: «اردوغان می خواهد که از حمایت مهاجران ترک درآلمان درجهت معرفی حزبش در ترکیه به عنوان حامی مردم ترکیه در همه جای دنیا بهره برداری کند».
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها