يک رهبر فلسطيني خبر داد؛

زمينه سازي براي ديدار جدید عباس و مشعل

زمينه سازي براي ديدار جدید عباس و مشعل
شنبه 4 تير 1390 - 04:50

يک رهبر فلسطيني از زمينه سازي براي تعيين زمان جديد براي ديدار محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين و خالد مشعل رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي "حماس" به منظور تشکيل دولت تکنوکرات ملي خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از مرکز اطلاع رساني فلسطين، ابو يوسف عضو کميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين "ساف" خاطر نشان کرد که مقدمات برگزاري نشست جديد در قاهره در حال فراهم شدن است و دولت ترکيه به منظور ممانعت از شکست توافقنامه امضا شده در قاهره تلاش هايي را در زمينه آشتي ملي فلسطيني آغاز کرده است.
 
وي افزود: طرف ترک در ديدارهاي جداگانه با مشعل و عباس آنها را در جريان مواضع طرف هاي بين المللي در قبال تشکيل دولت جديد در فلسطين قرار داده است.
 
اين عضو کميته اجرايي ساف همچنين گفت: جنبش حماس موضع خود را قبلا نيز اعلام کرده است و با نخست وزيري سلام فياض به خاطر برخي مسائل مرتبط با شکاف داخلي 4 ساله در فلسطين مخالف است.
 
وي تصريح کرد که هر گونه اقدامي در راستاي برگزاري ديدار ميان عباس و مشعل بايد با تاکيد بر دستيابي به راه حل در زمينه تشکيل دولت و ممانعت از بهانه تراشي طرف هاي بين المللي در مقابل دولت آتي فلسطين صورت گيرد تا مشکل جديدي براي ملت فلسطين ايجاد نشود.
 
خالد مشعل رييس دفتر سياسي جنبش حماس روز چهارشنبه در سفري چند ساعته وارد استانبول شده و با مقامات ترکيه از جمله احمد داود اوغلو وزير امور خارجه اين کشور درباره مساله فلسطين، آشتي ملي و به ويژه تشکيل دولت جديد در فلسطين گفت وگو کرد.

همزمان با سفر مشعل، محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين نيز وارد آنکارا پايتخت ترکيه شد و طي چند روز حضور در اين کشور با مقامات مختلف از جمله عبد الله گل رييس جمهور و رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ديدار و درباره مسايل فلسطين و از جمله آشتي ملي و تشکيل دولت جديد به بحث و رايزني پرداخت. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها