وقتی گزارشگر سازمان ملل از موضع ترامپ درباره شکنجه خونش به جوش می‌آید!

وقتی گزارشگر سازمان ملل از موضع ترامپ درباره شکنجه خونش به جوش می‌آید!
شنبه 14 اسفند 1395 - 13:56

گزارشگر سازمان ملل در حفاظت از حقوق بشر طی‌ آخرین سخنرانی خود پیش از کناره گیری گفته است، اظهارنظرات ترامپ درباره بازگرداندن شکنجه این سوال را برای وی ایجاد کرده که آیا طی ۱۵ سال گذشته در عرصه سیاسی عملا چیزی محقق شده است؟

العالم-آمریکا
به گزارش  خبرگزاری رویترز، بن امرسون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حفاظت از حقوق بشر در عملیات مقابله با تروریسم روز گذشته (جمعه) نسبت به تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگرداندن شیوه‌های شکنجه در بازجویی‌ها هشدار داد و خواهان محاکمه کردن مقامات عالی دولت جورج بوش برای صدور مجوز انجام چنین اقدام غیرقانونی شد.

امرسون در بخشی از اظهاراتش به برنامه‌های شکنجه تحت نظارت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به واسطه مسئولان ارشد دولت جورج بوش اشاره می‌کند که در آن زمان مدیریت عملیات اجرای بازداشت‌های محرمانه و تحویل بازداشت شدگان را به کشورهایی که دست به شکنجه می‌زنند، برعهده داشتند.

وی ادامه داد: وقتی که به سخنان ترامپ چند روز پس از مراسم تحلیف گوش می‌دادم که چگونه انواع شکنجه را به عنوان سلاحی برای مبارزه با تروریسم ستایش کرده و از تمایل خود برای صدور مجوز انجام این اقدام غیرقانونی صحبت می‌کرد خونم به جوش آمد.

با این حال ترامپ بعدتر اعلام کرد که جیمز ماتیس، وزیر دفاع دولت او در این موضوع با وی اختلاف نظر داشته و با بازگرداندن شکنجه در بازجویی‌ها مخالفت کرده است.

امرسون به عنوان یک کارشناس قضائی و گزارشگر سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرده است که این اظهارنظرات ترامپ بیانگر میزان بالای آمادگی بیمارگونه وی برای قدرت بوده است.

این مقام سازمان ملل در سخنرانی نهایی خود پیش از کناره‌گیری از سمتش همچنین هشدار داد: اگر یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان، یکی از اعضای دائم شورای امنیت بار دیگر برای کنار گذاشتن ارزش‌های ما که به عنوان پیش شرط برای دفاع از آنها استفاده می‌شود، ابراز آمادگی کند بنابراین هر کسی متعجب خواهد بود که اساسا ما طی ۱۵ سال گذشته به کدام اهداف رسیدیم.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها