سید حسن نصر الله :

هدف دادگاه بین المللی جنگ داخلی در لبنان

هدف دادگاه بین المللی جنگ داخلی در لبنان
شنبه 11 تير 1390 - 17:44

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد دادگاه بين المللي به دنبال جنگ داخلي و فتنه درگيري شيعه و سني در لبنان است .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم سيد حسن نصر الله در بخش ديگري از اظهارات شنبه شب خود افزود : مهم ترين و خطرناک ترين هدف دادگاه بر پا کردن فتنه يا جنگ داخلي يا فتنه سني - شيعي در لبنان بود.

وي درباره تحقيقات صورت گرفته توسط دادگاه بين المللي گفت : در حالي که هدف از تحقيقات ، رسيدن به حقيقت است ؛ دادگاه در تحقيقات خود فقط يک روند را در پيش گرفت که بر اساس آن ابتدا سوريه را متهم کرد ، آن گاه به سراغ افسران رفت و سپس حزب الله و برخي از پرسنل اين حزب را مورد اتهام قرارداد

سيد حسن نصر الله افزود: طي سال گذشته ما اعلام کرديم که روند ديگري غير از آن چه دادگاه بين المللي در پيش گرفته است نيز وجود دارد و آن فرضيه متهم بودن اسراييل است ؛ چرا در اين خصوص هيچگونه تحقيقاتي صورت نگرفت ؟ آيا بلمار و دفتر دادستان هيچ توجهي به اين فرضيه کردند ؟

دبير کل حزب الله لبنان در ادامه خاطر نشان کرد : آن ها از ما شواهد و قرائن بيشتر خواستند و گفتند دلايل کافي نيستند. برخي از دلايل ظرف زماني خاص خود را دارد و بلمار سعي مي کند به اين مساله استناد کند ؛ اما اگر اين قاعده را بر موضوع اسراييل تطبيق مي کرديم ، براي متهم کردن اسراييل کفايت مي کرد.

وي افزود : ما در اين زمينه به قضاتي در سطح بين المللي مراجعه کرديم ؛ اما نه بلمار و نه هيچکس ديگري در دادگاه بين المللي به قرائن ارائه شده توجهي نکرد و هيچ سووال و تحقيقي از اسراييلي ها صورت نگرفت و اين منطقي است زيرا دادگاه براي تحقق يک هدف سياسي واضح ايجاد شده است و اجازه ندارد که در تحقيقات خود پاي اسراييل يا اسراييلي ها را وسط بکشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها