انهدام گروه وابسته به داعش در پاکستان

انهدام گروه وابسته به داعش در پاکستان
پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 18:11

ارتش پاکستان در بیانیه ای جزئیات عملیات امنیتی در ایالت بلوچستان در ماه جاری علیه گروهی مسلح را که برای تاسیس شاخه داعش در کشور تلاش می کرد، شرح و توضیح داد.

العالم ـ آسیا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه پاکستانی "دان" امروز پنجشنبه به نقل از ارتش پاکستان نوشت که نیروهای امنیتی 12 تروریست از جمله دو انتحاری را به هلاکت رساندند. این عملیات بنا به گزارشهای موثقی صورت گرفت که از وجود برخی افراد که با عناصر مسلح داعش ارتباط دارند، خبر داد.

ارتش پاکستان در این بیانیه توضیح داد که این عملیات سه روزه از 1 تا 3 ژوئن جاری، هرگونه اقدام برای تاسیس گروهی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با داعش ارتباط داشته باشد، با موفقیت خنثی کرد. تروریستها در داخل برخی غارها فعالیت می کردند که 36 کیلومتر از منطقه موستانگ در ایالت بلوچستان فاصله داشت.

در این بیانیه آمده است که تروریستهایی که در غارها پنهان شده بودند، مقاومت شدیدی از خود نشان دادند که این امر عملیات امنیتی را سخت تر و دشوارتر ساخت و این علاوه بر طبیعت خشن منطقه است. در این عملیات 5 تن از نیروهای امنیتی از جمله دو افسر زخمی شدند.

ارتش پاکستان تاکید کرد که نیروهای امنیتی محل ساخت بمبها در یکی از غارها را منهدم کرد، همچنین مقادیری سلاح و مهمات از جمله 50  کیلوگرم مواد منفجره، 3کمربند انفجاری، 18 بمب دست ساز، 6 موشک انداز، 4 تیربار سبک، 18 تیربار کوچک، 4 تفنگ تک تیراندازی و 38 عدد از تجهیزات ارتباطی را مصادر کرد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها