این سه کشور برای ربودن میزبانی جام جهانی از قطر دست به کار شده‌اند

این سه کشور برای ربودن میزبانی جام جهانی از قطر دست به کار شده‌اند
شنبه 20 خرداد 1396 - 00:32

به دنبال قطع روابط دیپلماتیک بین عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر، "کلودیا روث" نایب رئیس پارلمان آلمان خواستار پس گرفتن میزبانی جام جهانی از این کشور شد.

العالماروپا
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، روث در این باره گفت: بحران اخیر دلیل قاطعی است که ثابت می کند قطر کشور مناسبی برای میزبانی جام جهانی نیست.

از سوی دیگر، رینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و عضو شورای فیفا خواستار تعیین معیارهای واضحی برای اعطای میزبانی جام جهانی فوتبال به کشورها شد.
روث در گفتگو با روزنامه دی ویلت آلمان گفت: انتخاب قطر برای میزبانی جام جهانی از همان ابتدا هم اشتباه و به خاطر منافع مالی بود نه یک اقدام و تصمیم ورزشی.
وی افزود: چگونه میزبانی جام جهانی به کشوری داده می شود که هیچ گونه سابقه فوتبالی ندارد، از تروریسم در سراسر جهان حمایت می کند و به حقوق بشر احترام نمی گذارد؟ دلیل این امر، مرگ شمار زیادی از کارگرانی است که در هنگام ساخت تأسیسات برگزاری جام جهانی در این کشور، جانشان را از دست می دهند.
یادآور می شود فیفا 21 نوامبر تا 18 دسامبر را برای برگزاری جام جهانی 2022 قطر تعیین کرده است.
احمد الشامی تحلیلگر ورزشی نیز در این باره گفت: سه کشور بزرگ آمریکا، آلمان و اسپانیا فیفا را به شدت تحت فشار قرار داده اند تا میزبانی جام جهانی 2022 را از قطر بازپس بگیرند. آنها در این زمینه استناد کرده اند که ورزشگاهها، تجهیزات، هتل ها، راهها و کلیه امکانات برگزاری جام جهانی را در اختیار دارند و همچنین از سابقه برگزاری آن برخوردارند.
وی افزود: در صورتی که تحریم ها و مجازات کشورهای عربی علیه قطر ادامه داشته باشد تکمیل ورزشگاهها و تأسیسات مورد نیاز برای برگزاری این مسابقات با دشواری مواجه خواهد شد؛ به ویژه اینکه برخی از کشورهای تأمین کننده نیروی کار مانند هند، فیلیپین و سایر کشورهای شرق آسیا هشدارهایی داده اند و این امر باعث به وجود آمدن مشکل بزرگی خواهد شد. قطر اعلام کرده است از میان 8 استادیوم مورد نیاز برای برگزاری جام جهانی 2022، تاکنون فقط یک استادیوم را افتتاح کرده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها