پاسخ حماس وتشکیلات خودگردان به نتانیاهو

پاسخ حماس وتشکیلات خودگردان به نتانیاهو
چهارشنبه 4 خرداد 1390 - 06:41

سخنگوي دولت فلسطين در غزه اظهارات نخست وزير رژيم صهيونيستي در کنگره آمريکا را فتنه انگيزي عليه ملت فلسطين دانست و گفت: بنيامين نتانياهو تلاش کرد در اظهاراتش، مردم جهان را فريب دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "طاهر نونو" در اظهاراتی تاکید کرد: نتايناهو تلاش کرد با سخن گفتن درباره امکان به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين جهانيان را فريب دهد. اين در حالي است که اين رژيم همه اصول زیربنایی لازم برای چنين مساله را نابود کرده و با عقب نشيني به مرزهاي 1967، پايان دادن به اشغال بيت المقدس، و بازگشت آوارگان به سرزمین خود فلسطین، مخالفت مي کند.

وی افزود: اين در حالي است که همه اين امور اصولي هستند،  و هیچکدام از فلسطینی ها نمي توانند از آنها کوتاه بيايند يا بر سر آنها معامله کنند.

وي افزود: اظهارات نتانياهو فتنه انگيزي و تحريک عليه مردم فلسطين و وحدت و آشتي ملي آنها، و تأکيدی بر اين واقعيت است که اين رژيم هيچ گونه روند مسالمت آميزي را در منطقه برنمي تابد، و شرايط غير قابل تحققي را در مقابل ملت فلسطين قرار داده است که نشان دهنده افکار راست گرايانه و اصرار بر ادامه اشغال سرزمين هاي فلسطيني است.

نتانياهو در سخنراني اش در کنگره انجام هر گونه مذاکره با جنبش حماس را مردود اعلام کرده بود.

نتانياهو با اشاره به توافق نامه امضا شده از سوي فتح و حماس افزود: به محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان مي گويم، توافق نامه اي را که با حماس امضا کرده ايد پاره کرده و بر سر ميز مذاکرات بنشينيد و با اسرائیل آشتي کنيد.

از سوی دیگر، عضو هیئت مذاکره کننده سازمان آزادی بخش فلسطین، اظهارات نتانیاهو را بیانگر نبود هرگونه تمایل از سوی رژیم اشغالگر برای صلح دانست.

صائب عریقات افزود: نتانیاهو قبل از آغاز مذاکرات درباره آن حکم صادر کرده و از قدس بعنوان پایتخت اسرائیل، عدم بازگشت آوارگان، و ادامه شهرک سازی و توسعه شهرکها سخن گفت.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها