عضو مرکز حقوق بشر بحرين اعلام کرد:

شکایت علیه 57 تن ازمسئولان رژیم آل خلیفه

شکایت علیه 57 تن ازمسئولان رژیم آل خلیفه
جمعه 31 تير 1390 - 12:23

عضو مرکز حقوق بشر بحرين با اشاره به مطرح شدن شکايت عليه 57 تن از مسئولان رژيم آل خليفه در دادگاه لاهه، پيش بيني کرد دادستاني کل اين دادگاه طي روزهاي آتي به اين شکايتها رسيدگي کند.

" عباس عمران " عضو مرکز حقوق بشر بحرين در لندن به شبکه خبري العالم گفت : طي دو روز گذشته هيات هایی از شخصيتهاي سياسي بحرين و تعدادي از وکلاي بين المللي به دادگاه لاهه و دفاتر سازمان ملل رفتند و با رييس شوراي حقوق بشر و برخي از افراد دفتر کميسيون عالي حقوق بشر سازمان ملل ديدار کردند.

وی افزود: در این دیدارها اوضاع بحرين به اطلاع این مقامات رسید و  بسياري از اسناد و مدارک نیز به آنها ارائه شد؛ آنها نيز مدارک را به دادگاه جنايات بين المللي ارائه دادند.

عمران درباره ديدار هياتي از مخالفان با دادستان کل دادگاه جنايي لوئیس مورنو اوکامپو، افزود: هيات متشکل از ائتلاف بين المللي پيگيرد جنايتکاران جنگي، سازمان عربي حقوق بشر، وکلاي بين المللي و نمايندگان 14 سازمان حقوق بشر يادداشتي به دادستاني کل همراه با مدارک ارائه دادند.

عمران خاطرنشان کرد: اين اسناد و مدارک، ادله اي عليه بيش از 57 شخصيت که اقدام به جنايتهاي ضد بشري در بحرين کردند، ارائه مي کند که شامل مسئولان ارشد دولتی و عامل شکنجه زندانیان است؛ علاوه بر اين برخي گروههاي حقوق بشر ديگري نيز شکايتهايي عليه مسئولان جنايتکار بحريني مطرح کردند.

وي تاکيد کرد: اين شکايتها در پيگرد جنايتکاراني که رژيم در تلاش براي مخفي کردن آنها و يا کمک به آنها براي فرار از مجازات است، اهميت بسياری دارد.



پربیننده ترین خبرها