زیتون‌ها نماد صلح‌خواهی مردم غزه هستند

زیتون‌ها نماد صلح‌خواهی مردم غزه هستند
يکشنبه 9 مرداد 1390 - 07:45

فعالان فلسطيني در نوارغزه به منظور اعلام همبستگي با زمينهايي که با خطر مصادره روبرو هستند و ارتش اشغالگر اسرائيل تلاش مي کند منطقه اي جدا شده در آنها ايجاد کند راهپيمايي و اقدام به کاشتن درختهاي زيتون دراين زمينها کردند.

صابر الزعانين مدير جمعيت جوانان "فرسان الغد" روز يکشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: بيش از 230 جوان فلسطيني در نوار غزه در پيامي آشکار به جهان مبني بر اينکه ملت فلسطين خواستار صلح است درختهاي زيتون کاشتند.

وي تاکيد کرد: تا وقتي که ملت فلسطين تحت اشغال به سر مي برد مقاومت بايد  با شدت بیشتر ادامه يابد تا به طور کلي از دست اشغالگري اسرائيل رها شود.

وي پيام امروز را بخشي از پيامهاي مقاومت در سرزمينهاي فلسطيني اشغال شده دانست.

از سويي ديگر انوار الزعيم فعال جوان در گفتگو با شبکه العالم گفت: آمده ايم تا در اين سرزمين مرزي، درخت بکاريم و با کشاورزان فلسطيني تجديد پيمان کنيم و پايداري آنان در زمينهايشان را تقويت کنيم. درخت زيتون کاشتيم تا به رژيم اسرائيل نشان دهيم که ما در اين سرزمين ثابت قدم و استوار هستيم.

اين فعالان از خطوط قرمزي که ارتش اشغالگر اسرائيل تعيين کرده است فراتر رفتند و به منظور تاکيد بر حقشان مبني بر مالکيت زمينهايشان و زندگي باعزت در آنها، دهها نهال زيتون کاشتند.

نبيل ابو جزر فعال جوان نيز به شبکه العالم گفت: اين راهپيمايي دو پيام براي جهان دارد، نخست اينکه ملت فلسطين به حق خود ايمان دارد و اين سرزمين ملک اوست ، دوم اينکه ملت فلسطين جاي هر درخت زيتوني که رژيم اشغالگر اسرائيل از جا بر مي کند دهها بلکه صدها درخت زيتون مي کارد.

پربیننده ترین خبرها