نايب رييس فراکسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين فاش کرد:

اهداف رجوع تشکيلات خودگردان به سازمان ملل

 اهداف رجوع تشکيلات خودگردان به سازمان ملل
دوشنبه 10 مرداد 1390 - 18:33

غزه (العالم)ـ نايب رييس فراکسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين اهداف تشکيلات خودگردان براي مراجعه به سازمان ملل را فاش و خاطرنشان کرد که پناه بردن به سازمان ملل براي به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين گزينه اي براي فرار از مقاومت بوده است.

يحيي العبادسه دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: تأکيد بر اعلام موجوديت کشور مستقل فلسطين از طريق سازمان ملل از سوي تشکيلات خودگردان و کشورهاي عربي با هدف پرهيز از در پيش گرفتن گزينه مقاومت و دور نگه داشتن آن از ديدگان ملت فلسطين صورت گرفته است.

نايب رييس فراکسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين گزينه مراجعه به سازمان ملل متحد براي به رسميت شناخته شدن کشور مستقل فلسطين را گزينه ضعيفان و افرادي دانست که به پايان خط رسيده اند و هيچ گزينه ديگري در اختيار ندارند.

العبادسه اظهار داشت: تشکيلات خودگردان و اعراب از رفت و آمد پياپي و بدون نتيجه به سازمان ملل عبرت نگرفته اند.

وي افزود: اقدامات اينچنيني تشکيلات خودگردان تاکنون هيچ دستاوردي نداشته است. آنها از چهار دهه پيش اين راهکار را در برنامه خودشان قرار داده اند و آمريکا با استفاده از حق وتو و وعده و وعيدهاي توخالي همواره آنها را با دست خالي باز گردانده است.

العبادسه اين سؤال را مطرح کرد که آيا در صورت اعلام موجوديت کشور مستقل فلسطين در ماه سپتامبر در آينده فلسطين و حل مشکلات اساسي آن تغييري ايجاد خواهد شد و به اشغال کرانه باختري و محاصره نوار غزه و شهرکسازي صهيونيست ها در اراضي فلسطينيان پايان خواهد يافت؟

نايب رييس فراکسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين گفت: تشکيلات خودگردان و جنبش فتح بايد به اين سؤالها پاسخ بدهند. اين در حالي است که برخي از آنها مطرح کرده اند که اعلام موجوديت کشور مستقل فلسطين در واقعيت قضيه هيچ گونه تغييري ايجاد نخواهد کرد.

عبادسه افزود: تشکيلات خودگردان، جنبش فتح و کشورهاي عربي در پي راه حل هاي ساده و تبليغاتي هستند و آنها درصدد ايجاد اين توهم در ميان فلسطيني ها هستند که مذاکرات و روند سازش بهترين راه حل براي مشکلات آنها در مقابل رژيم صهيونيستي است در حالي که مشکلات فلسطيني ها نه تنها تغييري نکرده بلکه پيچيده تر نيز شده است.

وي تشکيلات خودگردان و کشورهاي عربي را به در پيش گرفتن اعلام موجوديت کشور مستقل فلسطين به عنوان ابزاري جهت احياي روند سازش متهم کرد و اظهار داشت: اين اقدامات در حالي صورت مي گيرد که بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني اش در کنگره آمريکا مرگ روند سازش را اعلام کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها