نتیجه یک نظرسنجی در لبنان:

لبنانی ها دادگاه حریری را مستقل نمی دانند

لبنانی ها دادگاه حریری را مستقل نمی دانند
سه شنبه 11 مرداد 1390 - 08:09

بر اساس نتايج يک نظرسنجي جديد، بيشتر مردم لبنان به استقلال دادگاه بين المللي ويژه ترور رفيق حريري اطمينان ندارند و معتقدند اين دادگاه به دنبال اهداف سياسي است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط "مرکز پژوهش و اطلاعات بیروت" 60 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تاکید کرده اند که اطمینانی به استقلال دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری ندارند.

در مقابل 37 درصد نیز این دادگاه را مستقل دانستند؛ 3 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گزینه نمی دانم را انتخاب کردند.

 

دادگاه حریری سیاسی است

همچنین 54 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سئوال دیگری درباره اهداف دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری، تاکید کردند که این دادگاه اهدافی سیاسی را دنبال می کند.

41 درصد نیز براین باور بودند که این دادگاه بدنبال تحقق عدالت است، و 4 درصد نیز اظهار داشتند که این دادگاه همزمان بدنبال تحقق عدالت و اهداف سیاسی است.

یک درصد نیز گزینه نمی دانم را انتخاب کردند.

صدور کیفرخواست دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری برای متهم کردن حزب الله لبنان، همزمان با افشاگری های مقامات حزب الله، و همچنین همزمان شدن آن با اعلام کابینه جدید این کشور پس از سقوط کابینه سعد حریری، از دلایلی است که موجب شده مردم لبنان این دادگاه را سیاسی و غیرمستقل بدانند.

این نظرسنجی به روش مصاحبه حضوری با 800 بزرگسال ساکن در مناطق مختلف لبنان، و با گرایش های دینی و مذهبی مختلف، در تاریخ 13 تا 16 ژوئیه 2011 (22 تا 25 تیر 1390) انجام شده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها