حزب الله لبنان:

مقاومت دشمنی جز اسرائیل ندارد

مقاومت دشمنی جز اسرائیل ندارد
شنبه 22 مرداد 1390 - 08:16

معاون دبيرکل حزب الله لبنان، با تاکيد براينکه مقاومت اسلامي دشمني جز رژيم اسراييل ندارد، خاطرنشان کرد مقاومت در داخل دشمني ندارد و اختلاف با طرف هاي داخلي، فقط اختلاف نظر سياسي است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، " شيخ نعيم قاسم " در مراسم افطار انجمن حمايت از مقاومت اسلامي در منطقه "شيث نبي"،  در پاسخ به کساني که مقاومت را به پیش برد طرحی در منطقه با مشارکت حامیان خود متهم مي کنند، اظهار داشت: اين يک اتهام نيست بلکه افتخاري براي مقاومت است.

وي افزود: سوال اين است که شما در چه طرحي هستيد؟ آيا شما با طرح آمريکا و اسراييل همراه هستيد يا ضد آن ؟ اگر ضد طرح آمريکا و اسراييل هستيد ، با ما همراه هستيد و من به کساني که ما را متهم مي کنند سفارش مي کنم که بخشي از طرح آمريکا و اسراييل نباشند زيرا اين طرح ضد لبناني هاست، همان طور که ضد مقاومت است و هر کس بايد به منافع کشور خود بينديشد.

شيخ نعيم قاسم سپس از به کارگيري برخي از اصطلاحات و موضوعات، ساخته و پرداخته اسراييل توسط برخي طرف ها ابراز تاسف کرد، و آن را همسو با اظهارات مسوولان اسراييلي ارزيابي کرد و از آن ها خواست خود را در موضع گيري اشتباه قرار ندهند.

معاون دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد : مقاومت از کودکان ، زنان ، مردان ، سالمندان ، زمين ، گياه ، زندگي ، عزت و کرامت و آينده ميهن تشکیل شده است، نه آن گونه که برخي ادعا مي کنند گروهي مسلح يا مقاديري سلاح.

وی افزود: آن ها اين ادعا را مطرح مي کنند تا اين گروه را براندازند در حالي که مقاومت ، امروزه خود را در برابر فقط يک گزينه مي بيند که دو شاخه دارد، نخست آزادسازي و دوم حمايت از اراضي کشور؛ بنابراين هر کس فکر مي کند نيازي به مقاومت وجود ندارد اعلام کند که چگونه مي خواهد اراضي اشغالي را آزاد کرده و از تجاوزهاي اسراييل به لبنان جلوگيري مي کند.

شيخ نعيم قاسم در پايان موضع گيري دولت لبنان در شوراي امنيت درخصوص صدور قطعنامه ضد سوريه را درست و خردمندانه توصيف کرد.

شیخ نعیم قاسم با تاکيد بر اينکه آن چه در سوريه مي گذرد بسيار مهم است، خاطر نشان کرد: به همين سبب بايد اين مساله به دولت و ملت سوريه واگذار شود تا آن ها فرصت کافي براي اجراي اصلاحات در کشور خود داشته باشند با اين حال غرب اصرار دارد که سوريه را تحت فشار قرار دهد، تا محور مقاومت را براندازد و چنين اتفاقي نخواهد افتاد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها