اسراييل درگرداب بحران داخلي ومنطقه اي

اسراييل درگرداب بحران داخلي ومنطقه اي
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 10:17

بيروت (العالم)ـ رژيم صهيونيستي در نتيجه اعتراضات داخلي و تحولات کشورهاي عربي به ويژه جنبش مردم مصر براي رهايي از پيمان کمپ ديود، وهمچنين نزديکي زمان مراجعه تشکيلات خودگردان به سازمان ملل براي به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين، در گردابي از بحران داخلي و منطقه اي دست و پا مي زند.

علي فيصل عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي همچنين به دليل بحران اقتصادي داخلي و اعتراضات در مناطق مختلف سرزمينهاي اشغالي و افزايش توان مقاومت در فلسطين و لبنان در بحران شديدي به سر مي برد.

فيصل افزود: همه اين عوامل باعث شد تا اين رژيم به عنوان يک اقدام پيشگيرانه بار ديگر به غزه حمله و تلاش کند مصر را وادار به کنترل بيشتر مرزها و ايجاد فاصله ميان آن کشور با غزه نمايد و به تلاش ها براي رهايي از توافق نامه کمپ ديويد پايان دهد.

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين افزود: اين تجاوزگري صهيونيست ها به دليل مقاومت در غزه و افزايش توان بازدارندگي ملت فلسطين و همچنين تظاهرات مردم مصر و پايين کشيدن پرچم رژيم صهيونيستي از بالاي ساختمان سفارت آن رژيم و برافراشتن پرچم مصر به جاي آن تأثير معکوس خواهد داشت.

فيصل همچنين خواستار تشکيل اتاق عمليات مشترک از سوي همه گروه هاي فلسطيني براي رويارويي با مقاومت شد و بر ضرورت اجراي بندهاي پيمان آشتي ملي فلسطيني ها تأکيد کرد.

وي افزود: راه تحقق اين امر تشکيل کابينه وحدت ملي، تشکيل مجدد دستگاههاي امنيتي، فراهم کردن مقدمات برگزاري انتخابات مجلس قانونگذاري و رياست تشکيلات خودگردان جهت افزايش مبارزات در راستاي مقاومت يکپارچه و آغاز انتفاضه مردمي  در کرانه باختري است.

فيصل تأکيد کرد: مقاومت بيدار است و همواره در حال افزايش توان خود با استفاده از تجربيات گذشته است.

وي افزود: مقاومت امروزه از هر زمان ديگري قوي تر است و مي تواند در مقابل توان جنگي رژيم صهيونيستي مقابله کند و مانع اجراي اهداف آن شود.

پربیننده ترین خبرها