در گفت وگو با شبکه العالم

استقبال شخصیتهای مصری از روز جهانی قدس

استقبال شخصیتهای مصری از روز جهانی قدس
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 18:24

شخصيت هاي مصري بر اهميت برگزاري باشکوه روزجهاني قدس که حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران آن را براي نجات قدس بنيان گذاشته اند، تاکيد کردند.

" محمد ماهر قابيل " انديشمند اسلامگراي مصري روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: بدنبال پيروزي انقلاب اسلامي در ايران ، امت اسلامي کم کم در موضعگيري هاي خود در قبال مساله قدس بازنگري همه جانبه ای کرد در حالي که کشورهایشان تحت سلطه ديکتاتورهايي فاسد بود.

وي افزود :  انقلاب اسلامي ایران ثابت کرد که حرف آخر را ملت ها مي زنند و اين ملت هاي مسلمان هستند که قدس را آزاد خواهند کرد.

" کريمه الحفناوي " یک فعال سياسي مصری نیز در گفت وگو با العالم اظهار داشت : مساله قدس ، مساله اي عربي و اسلامي است و براي ما از اهميت بسياري برخوردار است.

وی با تاکید براهمیت روزجهانی قدس در زنده نگه داشتن قضیه فلسطین خاطرنشان کرد:مسلمانان در سراسر جهان بايد براي بازپس گيري قدس و فلسطين اشغالي مبارزه کنند.

" صلاح سلطان " دبيرکميته قدس و فلسطين در اتحاديه پزشکان عرب نيز گفت : پايبندي ايران به نقش تاريخي خود در ياري قدس و فلسطين ، بسيار ارزشمند است.

وی افزود:ما از همه آزادگان جهان مي خواهيم براي بازگرداندن شش ميليون آواره فلسطيني به سرزمينشان و بازپس گيري مسجد الاقصي و قدس به اعراب و مسلمانان تلاش کنند.

شيخ " حامد نور الدين " عضو اتحاديه جهاني علماي مسلمين نيز در گفت وگو با العالم تصریح کرد: روز جهانی قدس ، به مثابه بيرون کشيدن پرونده قدس از ميان پرونده هایي است که برخی تلاش می کنند به فراموشي سپرده شود.

وی تاکید کرد: بايد شعله " آزادی قدس" در دل تمام مسلمانان افروخته بماند تا هميشه قضیه فلسطین زنده بماند و خاموش نشود.

" امل خليفه " پژوهشگر متخصص در امور فلسطين نيز گفت : خداوند در هر دوره به امت اسلامي کساني را عطا مي کند که مساله قدس را يادآوري کنند.

وی افزود: معنای دیگرروزجهانی قدس که حضرت امام خمینی (ره) جمعه آخرماه مبارک رمضان را به آن نامگذاری کرده اند، این است که خداوند حافظ و نگهبان قدس خواهد بود حتي اگر صهيونيست ها آن را اشغال کنند ، سرانجام آزاد خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها