روزجهاني قدس چکيده تاريخ مسلمانان

 روزجهاني قدس چکيده تاريخ مسلمانان
پنج‌شنبه 3 شهريور 1390 - 14:15

رئيس مؤسسه ملي حمايت از مقاومت و مبارزه با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي گفت : قدس هم اکنون تحت اشغال رژيم صهيونيستي قراردارد و وظيفه ما برگزاري باشکوه مراسم روز جهاني قدس به عنوان چکيده تاريخ و تمدن مسلمانان است .

احمد الکحلاوي  امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه خبري العالم از برگزاري مراسم روز جهاني قدس در تونس خبر داد و شرکت در آيين هاي اين روز را وظيفه مسلمانان و آزاديخواهان سراسر جهان دانست .
مؤسسه ملي "حمايت از مقاومت و مبارزه با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي" در تونس ، امروز نشستي با حضور شخصيت هاي برجسته و نمايندگان احزاب سياسي و مدني اين کشور و شخصيت هائي از کشورهاي دوست برگزار کرد.
به گفته الکحلاوي شرکت کنندگان در اين نشست بر لزوم دفاع از قدس تأکيد کردند و وظايف مسلمانان در قبال اين موضوع را مورد بررسي قراردادند.
رئيس موسسه ملي حمايت از مقاومت گفت : اين نخستين بار است که نشستي براي بررسي مساله قدس در تونس پس از سرنگوني زين العابدين بن علي برگزار مي شود .
نورالدين البحيري عضو دفتر اجرائي جنبش نهضت تونس نيز گفت : ما اينجا جمع شده ايم که بزرگي فاجعه "کشتار جمعي ، کوچ اجباري ، اهانت به مقدسات و محاصره باريکه غزه" را يادآور شويم .
نمايندگان احزاب سياسي نيز اعلام کردند که فعاليت هايشان فقط منحصر به امور داخلي تونس نيست بلکه به مسائل خارجي از جمله مساله فلسطين مي پردازند .
صادق رمضاني نماينده مرکز فرهنگي ايران در تونس در مصاحبه با العالم گفت : تا زماني که قدس تحت اشغال صهيونيست ها باشد ، ملت ها از دفاع از فلسطين دست نخواهند کشيد .  
رمضاني افزود : همه مسلمانان يک صدا شعار آزادي قدس را سرمي دهند .
13:45

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها