احتمال تشدید حملات اسرائیل به غزه

احتمال تشدید حملات اسرائیل به غزه
جمعه 4 شهريور 1390 - 08:18

قائم مقام وزارت امور خارجه دولت فلسطين در غزه، با اشاره به احتمال تشديد حملات رژيم اشغالگر به غزه تاکيد کرد، پيشرفت در اجراي توافقنامه آشتي ملي از راههاي موثر براي مقابله با زياده خواهي و تجاوزگري اين رژيم است.

"غازي حمد" در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: رژيم اسرائيل بسيار ضعيف است و همواره احساس مي کند که درمعرض خطر قرار دارد، و حتي از شليک يک موشک نيروهاي مقاومت به مناطق صحرايي نگران است.

وی افزود: پيشرفت در اجراي توافقنامه آشتي امضا شده بين جنبش هاي فتح و حماس سلاحی قوي و موثر برای مقابله با رژيم اشغالگر قدس است.

غازی حمد با اشاره به حملات گسترده رژيم صهيونيستي که به شهادت و زخمي شدن شمار زيادي از فلسطيني ها منجر شده است، گفت: اوضاع نوار غزه متشنج است و احتمال تشديد حملات رژيم اسرائيل به اين منطقه وجود دارد.

وی افزود: درصورت ادامه تجاوزگري رژيم اسرائيل عليه غزه، اوضاع متشنج تر مي شود و مسئوليت اين وضعيت به طور کامل به عهده رژيم صهيونيستي است.

قائم مقام وزارت امور خارجه دولت قانونی فلسطین در نوار غزه تصریح کرد: تجاوزگری رژيم صهيونيستي به غزه هدفمند و برنامه ريزي شده است و برای نقض عمدي آتش بس صورت می گیرد.

وی با اشاره به حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و ترور مردم و مبارزان فلسطینی گفت: اینگونه اقدامات صهیونیست ها شکست خورده است و هيچ يک از آنها نتوانسته است که حملات موشکي مبارزان فلسطيني را متوقف کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه فلسطين در نوار غزه گفت: سياست رژيم اسرائيل درحال حاضر وارد کردن خسارت هاي بيشتر به نوار غزه است؛ هرچند که اين رژيم مي داند حملات موشکي نيروهاي مقاومت با وجود ايجاد سامانه ضد موشکي تل آویو متوقف نخواهد شد.

وی بر حق فلسطيني ها برای پاسخ به تجاوزهاي رژيم اشغالگر قدس با وجود برابر نبودن قدرت دو طرف تاکيد کرد و گفت: مقاومت تلاش مي کند تا از طريق آتش بس يا هر راه ديگري ملت فلسطين را در برابر تجاوزگري رژیم صهیونیستی حمايت کند اما در عین حال تاکید می کند که تسليم فشارهاي این رژیم نخواهد شد.

غازی حمد اظهار داشت: دولت منتخب فلسطين در نوار غزه نمي خواهد به رژیم اسرائيل هيچ فرصتي براي وارد کردن فلسطيني ها در يک نبرد همه جانبه بدهد، بلکه مي خواهد مقابله را در حدی حفظ کند که منافع ملي فلسطين تامين شود، و از خسارت و تلفات بيشتر به اهالي غزه جلوگيري شود.

وی در پایان از جهان عرب و جامعه بين المللي خواست تا به رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزگري علیه ملت فلسطین فشار بیاورد.



پربیننده ترین خبرها