شخصیت های سیاسی عرب تاکید کردند:

اتحاد برای نبرد با اسرائیل در روز قدس

اتحاد برای نبرد با اسرائیل در روز قدس
جمعه 4 شهريور 1390 - 08:38

تعدادي از شخصيتهاي سياسي جهان عرب تاکيد کردند که روز جهاني قدس متعلق به پيروان همه اديان آسماني و آزادگان جهان است و روز اتحاد و همبستگي جهاني براي نبرد با رژيم صهيونيستي به شمار مي رود.

"خالد العبود" دبير مجلس سوريه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: اگر انقلاب و حرکتي در سطح منطقه و جهان وجود داشته باشد، این امر باید از این مکان مقدس یعنی بیت المقدس آغاز شود زیرا نه تنها یک پایگاه اعتقادی بلکه يک پایگاه انساني به شمار مي رود.

وي افزود: بايد همه انقلاب های مردمی منطقه درنهایت باعث افزايش شور و شوق انقلابي در سطح شهر قدس و انقلاب علیه ظلم و ستم کساني شود که حقوق و سرزمین ملت فلسطین را غصب کرده اند و تلاش می کنند که موضوع قدس فراموش شود.

خالد العبود اظهار داشت: نتيجه همه تحولات در جهان عربي بايد به نفع مسئله فلسطین و شهر قدس تمام شود.

 "حسن کاظم راشد" عضو شوراي استانداري بصره در عراق گفت: امام خمینی (ره) آخرين جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد، که این روز تنها متعلق به مردم ایران و مسلمانان نیست بلکه متعلق به پيروان همه اديان آسماني است.

راشد بر لزوم توجه به روز جهاني قدس با توجه به اشغال این شهر مقدس تاکيد کرد و گفت: اشغال قدس تاثير منفي بر منطقه و جهان دارد و روز آزاد سازي قدس روز احياي شعائر اسلامي و روز اتحاد اديان و ملتهاي منطقه است.

 "يوسف الشوبري" مديرکل مرکز مطالعات وحدت عربي در لبنان تصريح کرد: روز جهانی قدس، روز دعوت، وحدت و یکپارچگی برای نبرد با اشغالگران است؛ نبردی که ماهها يا سالها ادامه خواهد يافت.

وي افزود: وحدت و يکپارچگي در منطقه مهم ترين سلاحي است که مي توان از آن عليه دشمن استفاده کرد.



پربیننده ترین خبرها