تفاوت مراسم روز قدس امسال با گذشته

تفاوت مراسم روز قدس امسال با گذشته
جمعه 4 شهريور 1390 - 09:05

شماري از مسئولان فلسطيني تاکيد کردند، با توجه به شدت يافتن تجاوزگري رژيم صهيونيستي عليه غزه و موج انقلاب هاي مردمي در منطقه، مراسم روز جهاني قدس امسال نسبت به سال هاي گذشته تفاوت پيدا کرده و از اهميت بيشتري برخوردار است.

 "مشير المصري " يکي از رهبران جنبش حماس در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: با توجه به افزايش روند يهودي سازي قدس، و شهرک سازي رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین و وقوع انقلاب هاي مردمی در منطقه، روز قدس امسال با ديگر سالها تفاوت دارد .

وي افزود: روز قدس امسال زنگ خطري درباره طرح هاي رژیم صهيونيستي علیه شهر قدس و مسجدالاقصي است .

"احمد ابوحليبه " رئيس کميته قدس در مجلس قانونگذاري فلسطين نیز با اشاره به روز جهاني قدس ابراز اميدواري کرد مردم کشورهايي که انقلاب های آنها علیه حاکمان وابسته و طغيانگر به ثمر نشسته است، در ياري رساندن به مردم فلسطین بیش از گذشته فعاليت کنند.

"احمد المدلل " يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي نيز گفت: برگزاری و زنده نگاه داشتن روز جهاني قدس، مسلمانان را به تلاش براي آزادي قدس و سرزمین فلسطين تشويق مي کند.

وي تاکيد کرد: اين سرزمين فقط متعلق به فلسطينيان نيست بلکه همه مسلمانان در برابر آن مسئول هستند.

وي افزود: امام خميني  (ره) با اعلام روز جهانی قدس، مسلمانان را به وحدت واهتمام به موضوع قدس تشويق کرد، زيرا رژيم هاي حاکم بر جهان عرب این موضوع را به فراموشی سپرده بودند.

در همین حال، "کايد الغول" از رهبران جبهه خلق براي آزادي فلسطين، به شبکه خبری العالم گفت: انتظار مي رود  در اين مناسبت بزرگ همه اقدامات مردمي و بين المللي براي حمايت از قدس در مقابل غارتگری بي وقفه دشمن صهيونيستي تقويت شود.

وي بر ضرورت حمايت از ساکنان قدس و مردم فلسطين که براي آزادي سرزمین خویش مبارزه مي کنند، تاکيد کرد .



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها