تجمع مصريها مقابل سفارت اسراييل درروز قدس

تجمع مصريها مقابل سفارت اسراييل درروز قدس
جمعه 4 شهريور 1390 - 14:24

قاهره (العالم)- يک فعال سياسي مصري با اشاره به اهميت روز جهاني قدس و تجمع راهپيمايان مقابل سفارت رژيم صهيونيستي، بر خواسته مصري ها مبني برخروج سفير رژيم صهيونيستي از قاهره تاکيد کرد.

"ياسمين الجيوشي" روز جمعه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، تصريح کرد: پيام مردم مصر از تجمع مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره در روز جهاني قدس، بزرگداشت اين روز و مطالبه اخراج سفير رژيم صهيونيستي از قاهره در اعتراض به حمله نظامي و کشتن نيروهاي امنيتي مصر در منطقه مرزي سينا است.

الجيوشي اظهار داشت: تجمع کنندگان مقابل سفارت رژيم اسرائيل در قاهره برمخالفت خود با رابطه با رژيم صهيونيستي و لزوم بازنگري در توافقنامه کمپ ديويد و به ويژه بخش امنيتي آن و استقرار مجدد نظاميان مصري در مناطق مختلف شبه جزيره سينا تاکيد کردند.

وي افزود: مفاد توافقنامه کمپ ديويد ظالمانه و به ضرر مردم مصر است و مصري ها آن را قبول ندارند و به همين دليل دست کم بايد درآن بازنگري شود.

الجيوشي از مسئولان کنوني مصر به علت بي توجهي به مطالبات مردم همانند دوره رژيم سابق، انتقاد کرد و دولت مصر را آلت دست شوراي نظامي دانست.

اين روزنامه نگار مصري پيش بيني کرد که پافشاري مردم مصر بر خواسته خود مبني برخروج سفير رژيم اسرائيل از قاهره تا زمان پايان تحقيقات کميته بين المللي درخصوص تيراندازي به نظاميان مصري و بازخواست و مجازات عاملان شهادت سربازان مصري در منطقه سينا ادامه يابد.

وي همچنين بر خواسته مردم مصر بر لزوم توقف صادرات گاز اين کشور به اسرئيل و نيز قطع روابط اقتصادي با رژيم اشغالگر و توقف عادي سازي روابط با تل آويو تاکيد کرد.

پربیننده ترین خبرها