سید حسن نصرالله:

تنها تصمیم گیر سرنوشت فلسطین ملت آن است

تنها تصمیم گیر سرنوشت فلسطین ملت آن است
جمعه 4 شهريور 1390 - 15:35

دبيرکل حزب الله لبنان با تاکيد به اينکه " تنها تصميم گير سرنوشت فلسطين ملت آن است"، گفت که " هيچ کس حق ندارد حتي از يک ذره خاک فلسطين ، يک قطره آب آن و يک قطره نفت و گاز اين سرزمين چشم پوشي کند".

به گزارش شبکه خبری العالم، " سید حسن نصرالله" که عصر امروز جمعه در مراسم روز جهانی قدس در شهر مارون الراس لبنان و از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، خاطرنشان کرد:انتظار واقعي ما رسيدن روزي است که فلسطين مستقل و آزاد شکل بگيرد و قطعا این روز بزودی فراخواهد رسید.

وی ، مساله قدس و فلسطين را بخشي از دين ، نماز ، روزه، ایمان و جهاد مسلمانان دانست و تصریح کرد: بايد در مقابل يهودي سازي قدس و دیگر اقدامات رژيم صهيونيستي مانند ساختن شهرک های صهیونیست نشین و معابد جدید یهودی در اين شهر مقدس ایستاد و با صداي بلند اعتراض کرد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه " مردم فلسطین هر روز تاکید می کند که تنها گزینه اش ، مقاومت است"، گفت: همه مشکلات فلسطين ناشي از اشغالگري رژيم صهيونيستي است ، پس نبايد این مشکلات را به صورت قسطي حل کرد، این مشکلات تنها با از بین رفتن عامل آن یعنی پایان  اشغالگری رژیم صهیونیستی حل می شود.

سید حسن نصرالله  افزود: کشور فلسطین باید در همه سرزمین فلسطین شکل بگیرد و در آن روز ما باید یاد شهدا، اسیران ، خانواده اسیران و آوارگان فلسطینی را پاس بداریم و بر حق بازگشت همه آنان به وطنشان تاکید کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد:ایجاد کشور فلسطین در مرزهای 1967 یک امر داخلی است که ملت فلسطین باید در باره آن تصمیم بگیرد اما هر راهکاری نباید به نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین منجر شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به نیروهای مقاومت گفت: به نام شما وهمه بزرگان این امت به صهیونیست ها و نظامیان این رژیم تاکید می کنم که سرزمین فلسطین بزودی به صاحبانش یعنی ملت فلسطین بازگردانده می شود.

سید حسن نصرالله در باره  علت انتخاب مارون الراس برای برگزاری روز جهانی قدس گفت که این مکان رویارویی با دشمن صهیونیستی است و ملت لبنان قربانی هایی زیاد و مجاهدانی قهرمان از ارتش و مقاومت را در این رویارویی تقدیم کرده است.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: قدس و فلسطين جزيي از دين، فرهنگ، جهاد و روزه ما در ماه مبارك رمضان است و بدون آن نماز، جهاد و بسياري از ارزش ها معنا و اصالت خود را از دست خواهد داد. 

وی تصریح کرد: حضرت امام خميني (ره) به خاطر عظمت، بركت و بزرگي روز قدس، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز جهانی قدس ناميدند و جانشين برحق ايشان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي نيز اين راه را ادامه مي دهند.

سید حسن نصرالله افزود: استكبار جهاني، غرب و تمامي مزدوران آن تلاش مي كنند تا مسئله فلسطين به فراموشي سپرده شود اما ما با گراميداشت و احياي روز جهانی قدس تلاش مي كنيم تا قضیه فلسطين همچنان در دايره مسوؤليت كشورهاي اسلامي و غيراسلامي باقي بماند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها