دبیرکل حزب الله لبنان:

قذافی به فلسطین خیانت کرد

قذافی به فلسطین خیانت کرد
جمعه 4 شهريور 1390 - 16:28

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد که " معمر قذافي" به قضيه فلسطين خيانت کرده است، گفت که يکي از خيانت هاي ديکتاتور ليبي به ملت فلسطين ، بازداشت امام موسي صدر و يکي از همراهانش به منظور خدمت به رژيم صهيونيستي بود.

به گزارش شبکه خبری العالم، " سید حسن نصرالله" که عصر روز جمعه در مراسم روز جهانی قدس در شهر مارون الراس لبنان و از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، خاطرنشان کرد: اگر امام موسي صدر حاضر می بود، تحولاتي بنيادين به نفع منطقه و بويژه براي فلسطين رقم می خورد.

وی یکی دیگر از جنایات وخیانت های قذافی را دور نگه داشتن ليبي ها از مساله فلسطين دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان از انقلابیون لیبی خواست تا به موضوع امام موسی صدر که جنبه انسان دوستانه دارد، پایان دهند تا امام موسی صدر و همراهش زنده به لبنان برگردند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که ضروری است ملت لیبی برحاکمیت و استقلال کشورش اصرار کند و در مقابل دسیسه های آمریکا هوشیار باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود ، " تدبیر حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس را ، راه حل واقعی برای مسئله فلسطین خواند" و گفت: امروز وقتي مصر اقدام مي کند ، اين به معني بروز تغييري راهبردي در منطقه است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ميان تظاهرات مصري ها و پايين کشيدن پرچم اسراييل از سفارت اين رژيم در قاهره و درخواست اخراج سفیر این رژیم  با تيراندازي رژيم مبارک به روی تظاهر کنندگان مصري تفاوتي بسيار بزرگ وجود دارد.

وی اظهارداشت: مصر به حرکت  در آمده و اسراییل به لرزه افتاده است تا جاییکه " بنیامین نتانیاهو" اعتراف کرد اسراییل نمی تواند علیه غزه دست به عملیات نظامی گسترده زمینی بزند زیرا روابط  با قاهره را تخریب می کند و نگران هستیم که موضع دولت مصر همان موضع ملت این کشور باشد.

وی تاکید کرد: همانطور که مردم لبنان توانستند به کمک مقاومت و حمایت دوستان سرزمین خود را از اشغال صهیونیست ها آزاد کنند ، ملت فلسطین نیز می توانند.

سید حسن نصرالله گفت: عملیات ایلات  که رژیم صهیونیستی و سردمداران آن را به لرزه در آورد، بهترین دلیل است براینکه ملت فلسطین گزینه مقاومت را داوطلبانه  برگزیده و درانتخاب آن مجبور نشده است.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت:عملیات ایلات شاهدی است بر توهم دشمن صهیونیستی وعزم ملت مقاوم فلسطین است که حاضر می باشد پیامدهای هرعملیات علیه صهیونیست ها را تحمل کند.

سید حسن نصرالله گفت : ادامه اشغال فلسطین سبب رنج و آلام همه ملت های جهان اسلام و عرب از جمله لبنانی ها ، اردنی ها  و مصری ها شده است، طي چند روز گذشته گزارش ساليانه مؤسسه بين المللي قدس منتشر شد كه نگران كننده بود.

وی با بیان اینکه " باید در روز جهانی قدس، به یاد اسیران فلسطینی و غیرفلسطینی دربند رژیم صهیونیستی باشیم"، افزود:باید از قدس و مقدسات اسلامی با همه امکانات سیاسی، اجتماعی، مالی،رسانه ای و فرهنگی حمایت کرد تا سرزمینش را آزاد کند و دولت ها و ملت های عرب و مسلمان بویژه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی دراین زمینه مسئول هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه " بزودی روزی فرامی رسد که ما در مسجد الاقصی نماز اقامه اقامه کنیم"،  خاطرنشان کرد:استکبار، غرب و همه مزدوران آن تلاش می کنند که قضیه فلسطین به فراموشی سپرده شود و ما باید متوجه یهودی سازی قدس و در تنگنا قرار گرفتن ساکنان اصلی قدس و اجبار آنان به مهاجرت باشیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها