دبیرکل حزب الله لبنان:

تهدید سوریه، تهدید همه منطقه است

تهدید سوریه، تهدید همه منطقه است
جمعه 4 شهريور 1390 - 16:45

دبيرکل حزب الله لبنان با بيان اينکه "هر خطري سوريه را تهديد کند ، تمام منطقه را تهديد مي کند"، تاکيد کرد: هر کس براي سوريه دلسوزي مي کند بايد در آرام سازي اوضاع اين کشور سهيم باشد.

به گزارش شبکه خبری العالم، " سید حسن نصرالله" که عصر روز جمعه در مراسم روز جهانی قدس در شهر مارون الراس لبنان و از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، افزود: اگر رهبري سوريه تسلیم فشارهای غرب می شد و از مواضع خود در قبال مقاومت دست مي کشيد ، فلسطين از دست مي رفت و بحق باید آن را حافظ قضیه فلسطین دانست.

وی تصریح کرد:اگر اراده دولت سوريه نبود، حمايت ايران از لبنان غيرممکن بود.

سید حسن نصرالله  با بیان اینکه " شهر مارون الراس با حمايت سوريه مبارزه و پايداري کرد"، خاطرنشان کرد: جنبش هاي مقاومت درغزه بخوبي نقش حمايت سوريه را درک می کنند.

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد : همه ما حامي موضعگيري هاي قومي سوريه هستيم و مي خواهيم سوريه کشوري قدرتمند و سربلند باشد.

سید حسن نصرالله اظهارداشت که همگان ، اصلاحات در سوريه را به منظور پيشرفت اين کشور و حرکت آن به سمت بهتر شدن، خواستارند.

وي به نقش سوریه در سالهای گذشته برای حفظ وحدت در لبنان اشاره کرد و گفت: کساني که در سوريه دست به تحريک طائفي مي زنند ، درصدد ويران کردن اين کشور هستند.

دبيرکل حزب الله لبنان سپس تاکيد کرد که تحولات منفي يا مثبت در سوريه بر همه کشورهاي منطقه تاثيرگذار خواهد بود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که " آمريکا و غرب به دنبال امتيازگيري از سوريه هستند، نه اصلاحات در اين کشور.

وی ادامه حمايت از سوريه را خواستار شد و افزود : بايد در کنار سوريه بايستيم تا قدرتمند از این وضعیت بيرون بيايد و اصلاحاتي که تعهد داده است را عملي کند.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت: کسانیکه خواستار دخالت ناتو در سوریه هستند ، درصدد می باشند در این کشور جنگ درگیر شود و موقعیت منطقه ای آن از بین برود و حتی برای خدمت به طرح خاورمیانه جدید تقسیم شود.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: برخي ها مي خواهند سوريه مانند لبنان به صورت طايفه اي درگير شود و با استفاده از چنين اختلافاتي نظام اين كشور را ساقط كنند.

وی اظهارداشت:  حتي برخي ها قصد دارند با هدف حمايت از برنامه خاورميانه جديد، (كه ما آن را در لبنان و در طي جنگ سي و سه روزه و در جنگ غزه به شكست كشانديم) سوريه ر ا به سوي چند دستگي و تقسيم شدن سوق دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان كرد: من با صراحت در اين روز مي گويم؛ كساني كه در لبنان قصد دارند از طريق قاچاق سلاح وضعيت سوريه را بحراني كنند هرگز به هدف خود نخواهند رسيد و هرگونه تحول منفي يا مثبت در سوريه كل منطقه را در برخواهد گرفت.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: برخی از کشورها که در آنها خبری از دموکراسی و آزادی نیست از مواضع غرب بویژه آمریکا و فرانسه در قبال سوریه حمایت می کنند، مساله این است که سوریه در کنار مقاومت نباشد و امتیاز بدهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها