دبیرکل حزب الله لبنان:

لبنان دامی خطرناک برای اسراییل

لبنان دامی خطرناک برای اسراییل
جمعه 4 شهريور 1390 - 18:26

دبيرکل حزب الله لبنان با بيان اينکه " لبنان ديگر کشور ضعيفي نيست"،تاکيد کرد: لبنان امروز براي اسراييل به منزله يک دام خطرناک است که از نزديک شدن به آن خودداري مي کند و حتي پا به فرار مي گذارد.

به گزارش شبکه خبری العالم، " سید حسن نصرالله" که عصر روز جمعه در مراسم روز جهانی قدس در شهر مارون الراس لبنان و از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، تصریح کرد: اسراییل دیگر نمی تواند از لبنان برای استفاده علیه دیگران استفاده کند و امروز دوره حل بحران هاي اسراييل با ساير کشورها در لبنان بسر آمده است.

وی گفت: وضعیت و موقعیت لبنان نسبت به گذشته ، متفاوت شده است، لبنانی ها روزگاری می ترسیدند که هرگونه حل و فصل مسائل منطقه در لبنان صورت گیرد زیرا یک حلقه ضعیت در منطقه بود اما امروز لبنان دیگر یک حلقه ضعیف در این منطقه نیست و دیگر به آن دوران بازنمی گردد و از لحاظ حاکمیتی و استقلال هم کشوری قوی شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید براینکه هیچ کس حق ندارد ، اسکان فلسطینی ها در خاک لبنان را اجباری کند، افزود: هم لبنان قوی و هم فلسطینی ها با این ایده مخالف هستند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ریخته شدن خون فلسطینی ها در مارون الراس در رویارویی بادشمن صهیونیستی بهترین دلیل مخالفت آنان بااسکان دایمی در لبنان است.

وي سپس با بيان اينکه حملات ضد لبنان به دادگاه بين المللي کشيده شده است، تصریح کرد : روز به روز بيشتر مشاهده مي شود که اين دادگاه تا چه اندازه سياسي است و چگونه شکل گرفته و هدف از شکل گيري آن چه بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت:امروز وقتي درباره دادگاه بين المللي صحبت مي کنيم براي قانع کردن ديگران نيست ، بلکه براي مخاطب قرار دادن افکار عمومي است که  منطق را مي پذيرد.

سید حسن نصرالله ،هرگونه تصميم دادگاه بين المللي ویژه ترور رفیق حریری را بي ارزش اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسووليت ملت لبنان، حمايت از ارتش و مقاومت و پشتيباني از وحدت ملي است، تاکيد کرد : اسراييل تلاش مي کند تا از مسلح شدن ارتش لبنان جلوگيري کند.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت : هر کس عليه ارتش و مقاومت لبنان اقدام تحريک آميز کند و تحريک به طائفي گري کند ، به اسراييل خدمت مي کند.

سيد حسن نصر الله  با بيان اينکه هميشه از تبديل شدن لبنان به محلي براي ترکيدن عقده هاي منطقه نگران بوده است ، تاکيد کرد که اين مساله ديگر تمام شده است و لبنان به تنگنايي براي اسراييل تبديل شده که از آن مي گريزد.

وي با اشاره به اينکه معادله ارتش و ملت و مقاومت اين وضع را به وجود آورده است، تاکيد کرد که در روز قدس مسووليت لبناني ها حفظ اين معادله به خاطر لبنان ، فلسطين و قدس است.

دبيرکل حزب الله هشدار داد که برخي در خارج تلاش مي کنند و در داخل نيز کساني هستند که به عنوان بخشي از ماشيني که آمريکا و اسراييل آن را اداره مي کنند ، آنها را ياري کنند تا به اين معادله ضربه وارد شود و از هم بپاشد، آنها هر بخش از این معادله را جداگانه هدف قرار می دهند تا اگر امکان داشته باشد عناصر اين معادله را از طريق ايجاد فتنه به جان هم بيندازند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها