خيانت تشکيلات خودگردان

واگذاري 88درصد سرزمين فلسطين به اسرائيل

واگذاري 88درصد سرزمين فلسطين به اسرائيل
جمعه 4 شهريور 1390 - 18:34

دمشق (العالم)- دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي کل، باتاکيد بر مخالفت مردم فلسطين و امت اسلامي با تشکيل کشور فلسطين در 12 درصد اراضي اين سرزمين، خواستار بازخواست رئيس تشکيلات خودگردان به خاطر خيانت به ملت فلسطين شد.

"احمد جبريل" که جمعه و به مناسبت روز جهاني قدس با شبکه خبري العالم گفت وگو مي کرد؛ اظهار داشت: هرگونه مذاکراتي که محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و مسئولان اين تشکيلات در رام الله در باره تشکيل کشور فلسطين انجام مي دهند ، غيرمشروع است و بايد به خاطر آن بازخواست شوند زيرا امت اسلامي هيچ اقدامی را در زمینه به بازي گرفتن سرنوشت فلسطين و واگذاری 88 درصد خاک این سرزمین به رژیم صهیونیستی نادیده نخواهد گرفت.

جبريل گفت: مطرح شدن تشکيل کشور فلسطين در بقاياي اراضي کرانه باختري و نوار غزه که 12 درصد از مساحت فلسطين را تشکيل مي دهد، مورد قبول ملت فلسطين و ملت هاي عربي و اسلامي نيست.

تشکيل کشور فلسطين در کل اين سرزمين

دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي کل افزود: هرگونه طرحي که فلسطين را تحت قيموميت رژيم صهيونيستي و آمريکا قرار دهد از سوي مردم فلسطين و امت هاي عربي و اسلامي به شدت مطرود است.

جبريل اظهار داشت: چيزي که ملت فلسطين و امت اسلامي به خاطر آن مبارزه مي کنند تحت قيموميت قرار گرفتن فلسطين نيست بلکه آنها تشکيل کشور مستقل فلسطين را در کل اين سرزمين خواستار هستند.

وي خاطرنشان کرد: کشور فلسطيني که آمريکا ورژيم صهيونيستي از آن دم مي زنند ، کشوري بدون سلاح و وابسته و تحت قيموميت جامعه بين المللي است که فاقد آزادي و کرامت و حاکميت باشد.

جبريل گفت: دو مساله اساسي يکي موضوع جغرافيا و ديگري مساله جمعيت براي ملت فلسطين مهم و حايز اهميت است.

قدس محور درگيري مسلمانان و استعمارگران

دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي کل در ادامه با تاکيد بر اهميت بزرگداشت روز جهاني قدس گفت: قدس امروزه به محور درگيري ميان مسلمانان و استعماگران اشغالگر تبديل شده و مورد توجه ملت هايي است که اکنون بيدار شده اند.

اهتمام امام راحل به قدس

وي افزود: امام خميني (ره) از چند دهه پيش به موضوع فلسطين و قدس اهتمام مي ورزيد و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و عليرغم جنگ تحميلي از سوي عراق عليه ايران ، ايشان قضيه قدس را فراموش نکردند و يک روز را به عنوان روز جهاني قدس نامگذاري کردند.

دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي کل درادامه گفت: موضوع قدس فقط شامل ملت فلسطين و عرب ها نيست بلکه به همه مسلمانان مربوط است و امام خميني (ره) که در محور درگيري با استکبار از جمله آمريکا و کشورهاي استعمارگر اروپايي و رژيم صهيونيستي بر سر قضيه قدس قرار داشت در آن زمان عليرغم مشخص نبودن طرح شهرک سازي ، بر خطرناک بودن اقدامات رژيم صهيونيستي واقف بودند.

جبريل اظهار داشت : تحرک ملت ها در روز قدس همه ساله گسترده تر مي شود و به همه مناطق جهان که مسلمانان حضور دارند ، انتقال يافته است.

وي خاطرنشان کرد: مردم اکنون از هوشياري بالايي برخوردارند و همه ساله در روز قدس تظاهرات گسترده دراغلب کشورهاي عربي و نيز در اراضي اشغالي و درکرانه باختري و نوار غزه، پاکستان و اندونزي برگزار مي شود.

اهتمام جهان اسلام به مساله قدس و فلسطين

جبريل با اشاره به تحولات فعلي در سرزمين هاي فلسطيني گفت: موضوع قدس و فلسطين ، موضوعاتي هستند که هم به فلسطيني ها و عرب ها و هم به کشورهاي اسلامي مربوط مي شود و تشکيلات خودگردان فلسطين يا هيچ يک از حکام عرب يا حکام کشورهاي اسلامي نمي توانند از اين موضوع سخن بگويند بدون اينکه شعار آزادي فلسطين و قدس را سر دهند.

وي ادامه داد: ملت ما در يک دوره از تاريخ با غفلت و توطئه بين المللي و استعمارگران به زور سلاح از سرزمين خود رانده شدند واين ملت اکنون خواهان بازگشت به سرزمين خود است و قوانين و مقررات بين المللي نيز دراين زمينه حامي ما است.

تضعيف رژيم صهيونيستي در برابر بهار عربي و مقاومت اسلامي

جبريل خاطرنشان کرد: با توجه به بهار انقلاب هاي عربي و تغيير شرايط منطقه، بدون شک در آينده وضعيت به نفع ملت فلسطين خواهد بود و شرايط اسفبار40 چهل سال گذشته تغيير خواهد کرد.

وي گفت: مقاومت زنده و پوياي فلسطيني ها و ديگر ملت هاي منطقه ، رژيم صهيونيستي را تضعيف کرده است.

دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين با اشاره به شکست هاي رژيم اسرائيل در لبنان و غزه به دست مقاومت لبنان و فلسطين با حمايت ايران و سوريه ، از شيوه سازشکارانه تشکيلات خودگردان فلسطين انتقاد کرد و افزود: اغلب شهرک هايي که ساخته شده است و روند يهودي سازي کنوني در قدس بعد از امضاي توافقنامه اسلو روي داده است.

پربیننده ترین خبرها