روز قدس تبلور قدرت جهان اسلام

روز قدس تبلور قدرت جهان اسلام
شنبه 5 شهريور 1390 - 03:40

شخصيت هاي سياسي و فرهنگي مصر با تاکيد بر اهميت حضور مسلمانان در آيين آخرين جمعه ماه مبارک رمضان که امام خميني (ره) آن را به عنوان روز جهاني قدس نام گذاري کرد، خاطرنشان کردند که هر ساله در چنين روزي قدرت جهان اسلام به جامعه جهاني ياد آور مي شود.

"علاء ماضي" رهبر طريقت عزميه در مصر به شبکه خبري العالم گفت: تظاهرات روز جهاني قدس در همه خيابان ها و حتي روبروي سفارتخانه ها برگزار مي شود و اين احساس را ايجاد مي کند که امت اسلام در برابر متجاوزان و استکبار برخاسته است.

" عبدالله الاشعل " نامزد رياست جمهوري مصر در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: پس از انقلاب مصر و پيروزي انقلاب ليبي و ادامه بيداري در جهان عرب و اسلام ، اکنون بهترين فرصت اعلام حمايت قاطع جهان اسلام و عرب از قدس شريف است.

وي افزود: تا پيش از اين
مساله قدس به فراموشي سپرده شده بود و رژيم اسراييل با استفاده از اين غفلت مسلمانان به طور وحشيانه با مساله قدس و فلسطين رفتار کرده است.

" محمد هجرس " بازرگان مصري در مصاحبه با العالم تصريح کرد: روز قدس به ما يادآوري مي کند که همه مسلمانان بايد خود را براي آزادي قدس آماده کنند زيرا آزادي قدس ، آزادي عزت و کرامت امت اسلام و عرب است.

" وائل الابراشي " فعال رسانه اي مصري به العالم گفت: در شرايط کنوني مسلمانان بايد در دفاع از قدس از مرحله حرف به عمل روي آورند زيرا اينک پس از پيروزي انقلاب ها در کشورهاي عربي ثابت شده است که ملت هاي عربي همان طور که مي توانند از ظلم و ستم حاکمان خود رهايي يابند مي توانند از رژيم اشغالگر نيز خلاص شوند.

"محمود المصري" معاون سابق رييس دادگاه تجديد نظر مصر خاطرنشان کرد: روز قدس خطر يهودي سازي اين شهر توسط رژيم صهيونيستي را به ما يادآوري مي کند.

وي افزود: اشغال قدس زخمي التيام نيافته بر پيکر همه مسلمانان است و ما بايد همگي اعم از مسلمانان و مسيحيان دست در دست هم دهيم و براي رهايي قدس اقدام کنيم. 

پربیننده ترین خبرها