حربه نتانياهو براي مهار اعتراضات داخلي

 حربه نتانياهو براي مهار اعتراضات داخلي
يکشنبه 6 شهريور 1390 - 14:49

غزه (العالم)ـ يک کارشناس فلسطيني از احتمال اقدام نخست وزير رژيم صهيونيستي به انجام مانور نظامي در مرزهاي شمالي و جنوبي، همچنين استفاده ازسرگرم بودن جامعه جهاني به طرح سپتامبر (به رسميت شناختن کشور فلسطين)، به عنوان حربه هايي جهت مهار بحران داخلي اين رژيم خبر داد.

حاتم ابوزايده کارشناس فلسطيني امور اسراييل روز يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: عمليات اخير ايلات عليه رژيم صهيونيستي در شبه جزيره سينا، اعتراضات در اسراييل را که از چندماه پيش آغاز شده است براي مدتي به تعويق انداخت ولي پس از آن بار ديگر آغاز شده است.

وي افزود: بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي منتظر هر اتفاقي براي سرپوش گذاشتن و يا دور زدن اين اعتراضات است تا اين که عمليات ايلات انجام شد و توانست براي مدتي اين اعتراضات را کنترل کند.

ابوزايده گفت: نتانياهو هم اکنون منتظر "طرح سپتامبر" و زمان فرا رسيدن مراجعه تشکيلات خود گردان فلسطين به سازمان ملل براي تشکيل کشور مستقل است؛ تا با سوء استفاده از سرگرم شدن جامعه جهاني به اين موضوع از اين اتفاق براي مهار اعتراضات داخلي بهره ببرد.

وي به امکان متوسل شدن نتانياهو به يک مانور نظامي در مناطق مرزي براي دور زدن اعتراضات نيز اشاره کرد و در عين حال گفت: پيش بيني نمي شود که تحت تاثير اين اعتراضات تغييرات بزرگي در کابينه اين رژيم رخ دهد.

ابوزايده همچنين پيش بيني کرد که اعتراضات اجتماعي در اسراييل گسترده تر شود.

پربیننده ترین خبرها