سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد:

رژیم صهیونیستی ریشه اصلی بحران منطقه

رژیم صهیونیستی ریشه اصلی بحران منطقه
يکشنبه 6 شهريور 1390 - 18:17

سخنگوي وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران، رژيم صهيونيستي را ريشه اصلي بحران منطقه و مساله فلسطين دانست.

"مهمان پرست" شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم، با اشاره به سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران  در روز جهانی قدس، اظهار داشت: نهايتا هنگامی كه سرزمين فلسطين به فلسطيني ها بازگردانده شود، مردم بايد در شرايطي دموكراتيك سيستم حكومتي و حاكمان خودشان را انتخاب كنند و اين هيچ مغايرتي با اظهارات رئيس جمهوري اسلامی ايران ندارد.

مهمان پرست تاکید کرد: ما بايد از مردم فلسطين حمايت كنيم تا به همه حقوق خودشان دست پيدا كنند، اين حركت شايد بخشي از حقوق فلسطيني ها را به آنها بازگرداند، ولي كافي نيست.

وی افزود:همانطوري كه بارها اعلام كرديم، براي حل ریشه ای بحران در منطقه و مساله فلسطين، باید  ريشه هاي ظلم و تجاوز و اشغالگري از بين برود، و همه سرزمين فلسطين به فلسطيني ها بازگردانده شود.

مهمان پرست خاطرنشان کرد: هنگامی که شرایط لازم در فلسطین فراهم شود، یعنی همه مردم فلسطين در همه سرزمين خودشان مستقر باشند، آن موقع وضعيت فلسطين و نحوه اداره آن به دست مردم در يك انتخابات معلوم و تعيين مي شود، این امر اکنون می تواند گامی مهم باشد، ولي اگر به اين حد اكتفا شود، و 80 درصد فلسطين در دست اشغالگران بماند، به اين ترتيب پيش بيني مي كنيم كه  بحران برطرف نخواهد شد.

مهمان پرست تاکید کرد: ريشه اصلي بحران خاورميانه و مساله فلسطين اشغالگري  و تجاوزگري و كشتار مردم بي دفاع است؛ هنگامی که اين ريشه از بين برود و اين تهديدات وجود نداشته باشد و اشغالگري در كار نباشد و مردم فلسطين آزادانه در همه سرزمين خودشان زندگي کرده، و سيستم حكومتي خودشان را به صورت آزادانه و عادلانه انتخاب كنند، طبيعتا ديگر بحران فلسطين در كار نخواهد بود .

 

حرکت مردم سراسر جهان درحمایت از فلسطین

مهمان پرست با بیان اینکه حركت مردمي در سراسر دنيا در حمايت از فلسطين قوي شده، تاکید کرد: كشورهاي بسیاری در سازمان ملل متحد مي خواهند از حقوق فلسطيني ها حمايت كنند.

مهمان پرست با اشاره به، تلاش آمريكا و متحدانش برای مقابله با موج مردمی در دنیا که برای حمایت از مردم فلسطین براه افتاده است، خاطرنشان کرد: نمي توان جلوي افكار عمومي جهان را در حمايت از مردم فلسطين گرفت، و آمريكا هم اين توانائي را ندارد.

مهمان پرست تاکید کرد: عقب نشيني رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي در برابر موج  ناشي از مقاومت مردمي و حمايت بين المللي از مردم فلسطين، نشان مي دهد كه شكست اين كشورها نزديك است و پيروزي مردم فلسطين نزديك است .

 

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به سرنگونی رژیم های مورد حمایت غرب در منطقه گفت: شايد يكي از حوادث بسيار مهمي كه ظرف ماه هاي اخير اتفاق افتاد، خيزش مردمي و يك نوع نهضت اسلامي در كشورهاي مصر و تونس بود، که بعد از آن به ساير كشورهاي اسلامي سرايت پيدا كرد.

وی افزود: مصر در طول سالهاي طولاني يكي از متحدان اصلي رژيم صهيونيستي بود و دستورات و اوامر آمريكا و كشورهاي غربي حامي رژيم صهيونيستي را دنبال مي كرد، اما اکنون با حضور مردم در صحنه و تغيير رژيم، مصر به يكي از حاميان جدي مردم فلسطين تبدیل شده، و مردم مصر ديگر حاضر نيستند منافع رژيم صهيونيستي را تأمين كنند.

 مهمان پرست با بیان اینکه شرايط در منطقه به سمت تقویت مقاومت و حمایت بیشتر از ملت فلسطین پيش مي رود، خاطرنشان کرد: در اين بين پيشنهادي مطرح شد و كشورهاي زيادي استقبال كردند، و آن بحث تشكيل دولت مستقل فلسطيني بود. به زودي نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد تشكيل خواهد شد و يكي از مسائلي كه شايد در اين نشست مطرح شود اينست كه كشورهائي كه حد نصاب لازم را داشته باشند، مساله تشكيل كشور مستقل فلسطين را مطرح كنند.

 

رامین مهمان پرست 

مسئولیت كشورهاي عربي و اسلامي درباره فلسطین

مهمان پرست در ادامه گفت: طبيعي است كه وقتي مشاهده مي كنيم حتي در كشورهاي اروپايي يا ساير مناطق دنيا موج عظيمي در حمايت از مردم فلسطين راه مي افتد، انتظارما از كشورهاي اسلامي بيشتر مي شود؛ كشورهاي اسلامي و جهان اسلام بايد بصورت يكپارچه از مردم مظلوم فلسطين حمايت كنند.

وی افزود: توصيه ما اين ا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها