عضو هيئت رئيسه جنبش امل لبنان تاکيد کرد:

سرنگونی قذافی؛ فرصتی برای آزادی امام موسی صدر

سرنگونی قذافی؛ فرصتی برای آزادی امام موسی صدر
سه شنبه 8 شهريور 1390 - 05:57

عضو هيئت رئيسه جنبش امل لبنان تاکيد کرد: اين جنبش اطلاعات موثقي مبني بر زنده بودن امام موسي صدر دارد و سرنگوني فوري رژيم "معمر قذافي" ديکتاتور ليبي به زودي فرصتي را براي آزادي ايشان فراهم خواهد کرد.

 "خليل حمدان" در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: برخی سرنخ هاي موجود نشان مي دهد امام موسي صدر زنده است بنابراین با هماهنگی جهان عرب تلاش مي شود از کارشناسان و همه توانايیها براي رسيدن به نتايج مطلوب که همان آزاد سازي امام موسی صدر است، استفاده شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر دولت لبنان که پیگیر سرنوشت امام موسي صدر است، جنبش امل نيز اين موضوع را پيگيري مي کند.

حمدان گفت: "عدنان منصور" وزير امور خارجه لبنان به طور رسمي موظف به پيگيري اين موضوع شده و کميته ويژه اي متشکل از کارشناسان امنيتي و غيرامنيتی و کساني که هرگونه اطلاعات موجود درباره اين مسئله را در کشورهاي همجوار ليبي پيگيري مي کنند، تشکيل شده است.

وي افزود: جنبش امل با توجه به توصيه هاي "نبيه بري" رئيس مجلس لبنان اين موضوع را پيگيري مي کند و از زمان آغاز انقلاب ليبي اعضاي اين جنبش در خاک ليبي حضور دارند.

عضو هيئت رئيسه جنبش امل تصریح کرد: جنبش امل از منابع مختلف اطلاعاتي دارد که نشان مي دهد امام موسي صدر و دو همراه او (عباس بدرالدين و شيخ محمد يعقوب) زنده هستند  و با توجه به اينکه قذافي هميشه محل زندانياني را که شخصا زيرنظر داشت تغيير مي داد، مشخص کردن محل نگهداری آنها دشوار است.

وی با ستایش از شخصیت امام موسی صدر گفت: امام موسي صدر يک شخصيت لبناني، عربي و اسلامي است که بايد همه آزادگان جهان به او توجه کنند.

حمدان افزود: امام موسی صدر یک شهروند لبناني و ايراني است که براي تشکيل مقاومت در برابر اسرائيل در لبنان تلاش کرد.

این عضو هيئت رئيسه جنبش امل که در قالب هيئتي لبناني براي پيگيري پرونده امام موسي صدر در تهران  به سر مي برد؛ افزود: اين هيئت توجه زياد ايران به اين مسئله را درک کرد و با برخی از مقامات و نهادهای ايران از جمله وزير امور خارجه و کمسيون نود مجلس شورای اسلامی که به اين مسئله اهتمام می ورزد؛ ديدار و گفتگو کرد.

این هیئت همچنين با اعضای کميسيون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و برخي نمايندگان ديدار کرد و ملاقاتی هم با مراجع ديني در شهر مقدس قم داشت و علاوه برآن، با خانواده امام موسي صدر در ايران ديدار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها