حمایت سازمان ملل از محاصره غزه

حمایت سازمان ملل از محاصره غزه
شنبه 12 شهريور 1390 - 06:11

وزير امور اسرا و آزادگان دولت فلسطين، گزارش کميته تحقيق سازمان ملل متحد درباره حمله رژيم اشغالگر به ناوگان آزادي را بيانگر حمايت اين سازمان از محاصره ظالمانه غزه دانست.

روزنامه آمريكايي "نيويورك‌تايمز" قبل از انتشار رسمی گزارش کمیته تحقیق سازمان ملل متحد بخش هایی از این گزارش را درباره حمله رژيم صهيونيستي به كاروان امدادرسان آزادي و كشتي مرمره آبي در سال 2010 منتشر كرد.
كميته تحقيق سازمان ملل در این گزارش حمله اسرایيل به كشتي مرمره و كشتار 9 تبعه تركيه و محاصره غزه را اقدام قانوني اسرایيل دانست و با تبرئه تل‌آويو از اين اقدام تروريستي تنها اعلام كرد كه تل‌آويو در مقابله با كاروان آزادي افراط به خرج داده است.

عطا الله ابو السبح " وزیر امور اسرا و آزادگان دولت فلسطین شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: متاسفانه در گزارش کمیته تحقیق سازمان ملل متحد محاصره ظالمانه مردم غزه مورد تاييد قرار گرفته است، که در واقع به رژيم صهيونيستي فرصت مي دهد تا بيش از اين به عربده کشي و استبداد خود ادامه دهد.

 ابوالسبح با تاکید بر لزوم پاسخ به اين گزارش و تلاش براي باطل کردن آن از طريق شکايت به سازمان هاي قانوني، گفت: محاصره نوار غزه که بيش از يک ميليون و 750 هزار فلسطيني در آن زندگي مي کنند جنايت جنگي است، و بازرسي کشتي ها و کاروان هاي حامل کمک هاي بشر دوستانه اعزامي به غزه نيز حمله به مردم غزه محسوب مي شود.

در گزارش کمیته تحقیق سازمان ملل متحد که توسط جفري پالمر نخست وزر سابق نيوزلند (زلاند نو) صادر شده ؛ آمده است: محاصره دريايي غزه توسط رژيم صهيونيستي با قوانين بين المللي مطابقت دارد.     

عطا الله ابو السبح  وزیر امور اسرا و آزادگان دولت فلسطین 

وی همچنین با قدردانی از مواضع اخیر ترکیه، و تصمیم برای اخراج سفیر رژیم اشغالگر، اظهار داشت: مواضع ترکيه در برابر رژيم صهيونيستي مواضعي قاطع و اصولي است؛ این کشور اعلام کرده که در برابر درخواست خود مبني بر معذرت خواهي رژيم صهيونيستي و جبران خسارت ها عقب نشيني نخواهد کرد.

وزیر امور اسرا و آزادگان دولت فلسطین، خاطرنشان کرد: نياز رژيم صهيونيستي به ترکيه بسيار بيشتر از نياز ترکيه به اين رژيم است بنابر اين صهيونيست ها هم اکنون در تنگناي واقعي به سر مي برند.

ابو السبح تصريح کرد: رژيم صهيونيستي در مسايل راهبردي ، نظامي ، اقتصادي ، سياسي و همکاري امنيتي با ترکيه زيان هاي زيادي ديده و اين زلزله بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و کابينه وي را از بين خواهد برد و اين رژيم در نهايت مجبور به عذرخواهي از ترکيه و پرداخت غرامت خواهد شد.



پربیننده ترین خبرها