بی عدالتی سازمان ملل درباره غزه

بی عدالتی سازمان ملل درباره غزه
يکشنبه 13 شهريور 1390 - 06:37

حقوقدانان و سياستمداران فلسطيني، گزارش کميته بين المللي تحقيق سازمان ملل متحد درباره حمله نظامي رژيم اشغالگر به ناوگان آزادي را بيانگر جانبداري از اين رژيم، و بي عدالتي دانستند.

"عصام يونس " مديرمرکز حقوق بشرالميزان روز یکشنبه درگفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ما  از لغزش بزرگ يکي از کميته هاي تحقيق  سازمان ملل متحد که مسئول برقراري عدالت است سخن مي گوييم، که به شدت درحال پس روي است، و این امر پیامدهای بسيار خطرناکي بر امنيت و صلح بين المللي بر جاي مي گذارد.

وی افزود: صدها بيمار به دليل محروميت از سفر به خارج و يا نبود دارو درنتيجه محاصره غزه توسط رژيم صهيونيستي  به شهادت رسيده اند؛  وهزاران فلسطيني نيز به دليل نبود مصالح ساختماني براي تعمير منازلشان که درجريان حملات صهيونيست ها ویران شده، آواره شده اند و فقر و بيکاري ناشي ازمحاصره نيز مزيد بر علت است.

"اشرف قدرت" سخنگوي وزير بهداشت غزه نيز درگفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: در گزارش پالمر، شهداي محاصره  که هم اکنون بالغ بر 500 نفر هستند، و همچنین مسأله جلوگيري از ورود دارو و لوازم پزشکي، ناديده گرفته شده است.

"ابوهاني " رئيس انجمن صيادان غزه نيز در گفت و گو با شبکه خبري العالم، درخصوص گزارش سازمان ملل گفت: چگونه است که محاصره  یک ملت، مسئله ای موجه و قانوني جلوه داده می شود است.



پربیننده ترین خبرها