با ارائه طرح جدید سازش:

آمریکا مانع از رفتن فلسطینی‌ها به سازمان ملل می‌شود

آمریکا مانع از رفتن فلسطینی‌ها به سازمان ملل می‌شود
دوشنبه 14 شهريور 1390 - 05:50

آمريکا تصميم جدي دارد تا مانع از رفتن کشور مستقل فلسطيني به شوراي امنيت و طرح مساله آن در مجمع عمومي شود و اين مساله‌اي است که به گفته منابع آگاه موضع اصلي واشنگتن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در همین رابطه گزارش داد، مقامات ارشد و ديپلمات‌ها مي گويند كه واشنگتن تمام تلاش خود را به كار مي برد تا از قصد فلسطيني‌ها براي دستيابي به كشور مستقل فلسطيني و به رسميت شناختن اين كشور در سازمان ملل جلوگيري كند.

اين نشريه معتبر آمريكايي که دارای نفوذ فراوانی در میان سیاستمداران این کشور برخوردار است، نوشت: دولت اوباما طرحي را براي از سرگيري مذاكرات سازش با رژيم اسراييل مطرح كرده تا محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين را متقاعد كند از تلاش براي به رسميت شناختن كشور فلسطين در نشست رهبران جهان در مجمع عمومي سازمان ملل دست بردارد.

نيويورك تايمز افزود ،دولت اوباما به عباس اعلام كرده است كه آنها از حق وتو در صورت موافقت با درخواست وي به شوراي امنيت و قبول كشور فلسطين به عنوان عضو جديد استفاده خواهند كرد.

با اين حال واشنگتن اعلام كرده كه از حمايت لازم براي جلوگيري از تصويب اعلان كشور مستقل فلسطين در نشست عمومي سازمان ملل برخوردار نيست.

مقامات آمريكايي و ديپلماتهاي خارجي كه اين روزنامه هويت آنان را فاش نكرده ،گفتند كه دولت اوباما تمايل دارد از حق وتو استفاده نكند ولي به همراه چند كشور ديگر با تصويب درخواست فلسطين در سازمان ملل مخالفت خواهد كرد.

نيويورك تايمز به نقل از يك مقام بلند پايه در دولت آمريكا گفت كه اگر طرحي جايگزين پيشنهاد شود، مسايل ناگهان تغيير مي كند و اين چيزي است كه ما به شدت در پي آن هستيم.

اين گزارش مي افزايد با وجود عدم فعاليت در تلاشهاي صلح با رژيم صهيونيستي ،فلسطينيان به مساعي خود براي دستيابي به عضويت كامل در سازمان ملل به عنوان يك كشور در نوار غزه و كرانه غربي به پايتختي شرق قدس تلاش مي كنند.

اين نشريه اضافه كرد،اتحاديه اروپا نيز براي از سرگيري مذاكرات صلح بين اسراييل و فلسطين تلاش مي كند و اين درحالي است كه در ميان برخي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در باره مساله فلسطين اختلاف ايجاد شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها