رییس تشکیلات خودگردان فلسطین:

هدف ما سلب مشروعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی است

 هدف ما سلب مشروعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی است
دوشنبه 14 شهريور 1390 - 09:17

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين تاکيد کرد که هدف از مراجعه به سازمان ملل متحد طي ماه سپتامبر جاري سلب مشروعيت اشغالگري رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي سال 67 فلسطين و نه سلب مشروعيت خود رژيم اسرائيل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمود عباس در جریان نشست شورای انقلابی جنبش فتح تصریح کرد که هدف از مراجعه به سازمان ملل متحد، برخورداری فلسطین از عضویت کامل در این سازمان و پس از آن بازگشت بر سر میز مذاکرات بر اساس اصول مشخص و آشکار است.

عباس خاطر نشان کرد که طرف فلسطینی پس از خودداری رژیم صهیونیستی از اجرای تمامی توافقنامه های امضا شده میان طرفین و تاکید آن بر عدم توقف شهرک سازی در اراضی فلسطینی و بی توجهی به قطعنامه های بین المللی که باعث به بن بست رسیدن مذاکرات شد، از ادامه مذاکرات خودداری کرد.

وی افزود هدف طرف فلسطینی انزوای اسرائیل و یا سلب مشروعیت آن نیست، بلکه ما قصد سلب مشروعیت اشغالگری این رژیم در اراضی 67 را داریم؛ چرا که ملت فلسطین تنها ملتی در جهان است که هنوز تحت اشغال قرار دارد و بر خلاف ادعاهای طرف صهیونیستی، فلسطینیان قصد سلب مشروعیت آنرا ندارند.

عباس تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین آماده شنیدن پیشنهادات طرف های دیگر برای بازگشت بر سر میز مذاکرات سازش است، اما این مذاکرات باید با محوریت توقف شهرک سازی و پذیرش اصل تشکیل دو کشور فلسطینی و صهیونیستی بر پایه مرزهای سال 67 و سقف زمانی مشخص صورت گیرد.

وی همچنین اظهار داشت که فلسطینیان برای ازسرگیری مذاکرات که گزینه اول و آخر تشکیلات رام الله است، تمامی راه ها و گزینه ها را امتحان کرده اند و حال از جهانیان می خواهند که گزینه دیگری غیر مذاکرات و مراجعه به سازمان ملل به فلسطینیان پیشنهاد دهند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اذعان به اینکه جدای از هر نتیجه ای که در سازمان ملل رقم بخورد، ما بر سر میز مذاکرات سازش برای حل تمامی مسائل مشمول حل نهایی و به ویژه مساله اسرا و بازداشت شدگان باز خواهیم گرفت، خاطر نشان کرد که هدف از مراجعه به سازمان ملل تغییر وضعیت اراضی فلسطینی از مناطق مورد اختلاف و جنگ به کشور تحت اشغال است.

وی افزود مراجعه به سازمان ملل به معنای پایان اشغالگری نیست، اما می تواند مقدمه ای برای پایان اشغالگری و استقلال فلسطین و برخورداری آن از حاکمیت باشد و این مساله نیازمند همکاری و همبستگی تمامی اقشار ملت فلسطین است؛ چرا که آینده سخت و پیچیده ای در انتظار ماست.

عباس همچنین به حمایت 126 کشور جهان از تشکیل کشور فلسطین و نیز افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک طرف فلسطینی از سوی 7 کشور اروپایی اشاره کرد و گفت سازمان آزادی بخش فلسطین تنها نماینده مشروع ملت فلسطین در سراسر جهان و طرف حاکم بر تشکیلات خودگردان فلسطین است.

این مقام فلسطینی تصریح کرد که مراجعه به سازمان ملل به معنای پایان عمر سازمان آزادی بخش نیست، بلکه این خود ساف است که درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین را ارائه می دهد و همچنان تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطینی و پایان کامل و دایمی اشغالگری اسرائیل، طرف حامی حقوق ملت فلسطین خواهد ماند.

وی همچنین به مساله آشتی ملی فلسطین اشاره کرده و مدعی شد که تمامی امور روال عادی خود را طی می کنند و مساله آشتی مساله محوری برای تحقق آرمان ها و خواسته های ملت فلسطین در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها