نامه عدنان منصور به بان کي مون

اسرائيل حقوق لبنان را نقض کرده است

اسرائيل حقوق لبنان را نقض کرده است
سه شنبه 15 شهريور 1390 - 06:18

وزير امور خارجه لبنان در نامه اي به بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد نقشه هاي ارائه شده از سوي رژيم صهيونيستي به اين سازمان را مساوي اشغال 860 کيلومتر از خاک لبنان و ناقض حقوق اين کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از شبکه المنار لبنان، "عدنان منصور" در نامه‌اي به "بان کي مون" نوشت: نقشه هايي که اسرائيل به سازمان ملل متحد درباره مرزهاي دريايي اين رژيم ارسال کرده است، ناقض حقوق دريايي و حاکميت لبنان است.

در اين نامه آمده است: نقشه هاي جديد، نقض آشکار حقوق و حاکميت لبنان است و در اين نقشه ها حدود 860 کيلومتر از مساحت لبنان غصب شده و منابع نفت و گاز لبنان را در اختيار اسرائيل قرار مي دهد که صلح و امنيت را به مخاطره مي اندازد.

منصور تاکيد کرد: لبنان مخالف اين نقشه هاي جديد است و اميدواريم که دبيرکل سازمان ملل متحد هم تدابير لازم را براي پرهيز از هر برخوردي به عمل آورد.

گفتنی است رژیم صهیونیستی برای غارت منابع نفت و گاز لبنان، اخیراً نقشه‌هایی را طراحی کرد و به سازمان ملل ارائه داد که در آن مقداری از حوزه دریایی لبنان در حوزه دریایی سرزمین‌های اشغالی فلسطین قرار گرفته است تا به این ترتیب صهیونیست‌ها راحت‌تر بتوانند به استخراج این منابع بپردازند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها