وحشت اسرائیل از انتفاضه سوم

وحشت اسرائیل از انتفاضه سوم
سه شنبه 10 خرداد 1390 - 05:11

دستگاه هاي نظامي و سياسي اسراييل درتلاش براي ارائه پاسخي درست و واقعي به اين سوال هستند که آيا حوادث روز نکبت مقدمه اي براي تشديد اوضاع است تا انتفاضه سوم فلسطيني همزمان با اعلام احتمالي کشور مستقل فلسطين در ماه سپتامبر به وقوع بپيوندد؟

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، طبق گزارش‌هاي اسراييلي، رايزني ها و ديدارهايي که به چالش ماه سپتامبر مي پردازند، ازهفته هاي اندکي قبل از يادبود شصت و سومين روز نکبت آغاز شد.

اين رايزني ها شامل سازمانهاي مختلف نظامي و امنيتي و اطلاعاتي با مشارکت بسياري از کارشناسان امور فلسطيني از مراکز مختلف پژوهشي است، با هدف طراحي يک سناريو از آنچه که در آستانه ماه سپتامبر روي خواهد داد، زيرا آنچه که در روز نکبت روي داد، مقدمه‌اي است براي آنچه که ممکن است در ماه ژوئن و سپتامبر شاهد باشيم.

 گزارش‌ها از ارزيابي مجدد عملکرد سازمانهاي امنيت اطلاعاتي در اسراييل و نحوه تعامل آنها با حوادثي که در يادبود نکبت رخ داد، سخن گفتند و با استناد به اين گزارش‌ها، نهاد نظامي وقوع انتفاضه سوم را بعيد دانست ولي اين به معناي بعيد بودن اين فرضيه نيست

  درسي که اسراييل از حوادث روز نکبت گرفت آن است که آماده سازيهاي آینده نبايد محدود به مناطق مرزي کرانه باختري و غزه و داخل قدس شرقي باشد بلکه بايد اين آماده سازيها شامل مرزهاي بلنديهاي جولان و مارون الراس در مرز با لبنان نيز باشد.

 دستگاه‌هاي نظامي و امنيتي اسراييل از پيامدهاي منفي ماه سپتامبر بويژه درصورت وجود يک نااميدي که فلسطينيها را در اراضي فلسطيني و کشورهاي همسايه به تکرار تظاهرات روز نکبت بکشاند، ترس و هراس دارند و ممکن است اسراييل با وضعيت سخت و پيچيده اي روبرو و يا مجبور به برخورد با حوادث در جبهه هاي مختلف به طور همزمان شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها