حمايت جبهه دموکراتيک از کشور فلسطين

حمايت جبهه دموکراتيک از کشور فلسطين
دوشنبه 4 مهر 1390 - 06:38

بيروت ( العالم)- عضو دفتر سياسي "جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين" گفت: به رسميت شناختن کشور فلسطين رژيم، صهيونيستي را وادار به خروج از اراضي فلسطيني و عقب نشيني تا مرزهاي سال 1967 خواهد کرد.

اين در حالي است در صورت وقوع چنين مساله اي حق بسياري از فلسطينيان آواره خارج از محدوده مرزهاي سال 1967 که از خانه و کاشانه شان رانده شده اند و رژيم صهيونيستي سرزمين و تمام هستي آنها را غصب کرده است تضييع خواهد شد و امکان بازگشت آنها به سرزمين شان ديگر وجود نخواهد داشت.

"علي فيصل" عضو دفتر سياسي "جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين" دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم پيام محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل متحد را "پيامي تاريخي از طرف ملت فلسطين" خواند و گفت: عباس در اين پيام بر شروطي براي از سرگيري مذاکرات تاکيد کرد.

وي افزود: توقف شهرکسازي، برگزاري مذاکرات بر اساس قوانين بين المللي، توجه به تحولات ناشي از شناسايي کشور فلسطين به عنوان عضو دايم سازمان ملل در عرصه فلسطين از جمله شروط مطرح شده از سوي محمود عباس بود.

عضو دفتر سياسي "جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين" تصريح کرد: شناسايي کشور فلسطين به عنوان عضو سازمان ملل متحد ما را در برابر قواعد جديدي قرار مي دهد زيرا اراضي کشور فلسطين تا مرزهاي سال 1967 بر اساس توافقنامه اسلو به عنوان اراضي اشغالي به شمار خواهد آمد و رژيم اشغالگر با اراده جامعه بين الملل و اراده ملت فلسطين وادار به خروج از اين اراضي مي شود.

فيصل در عين حال بر لزوم اتخاذ تدابير و مکانيسم هاي لازم براي فعال سازي مبارزه ملي و شيوه هاي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي تاکيد کرد.

درخواست محمود عباس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از امروز در سازمان ملل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این درحالی است که آمریکا پیش از این و در حمایت از رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که در صورت ارایه چنین درخواستی آن را وتو خواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها