حمله شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها ادامه دارد

حمله شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها ادامه دارد
سه شنبه 5 مهر 1390 - 09:08

رام الله ( العالم ) - شهرک نشنيان يهودي با نوشتن شعارهاي تهديد آميز با اين ادعا که خاک اشغالي کرانه ، ملک آباء و اجدادي آنهاست، اقدامات تحريک آميز خود را عليه شهروندان فلسطيني کرانه باختري افزايش دادند.

"توفيق الطيراوي" عضو کميته مرکزي جنبش فتح شامگاه دوشنبه درگفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: شهرک نشنيان اساسا مي خواهند به زمين و زمان و شهروندان و هرچيزي که رنگ وبوي فلسطيني دارد، حمله کنند و درمناطق عبور و مرور حالتي از بيم و ترس  براي مردم فلسطين ايجاد کنند.

ستاد مردمي مبارزه با ساخت ديوارحائل و گسترش شهرک سازي معتقد است، اين اقدامات تحريک آميزدر قالب طرحي اسرائيلي براي  توجيه ايده ايجاد دولت براي شهرک نشنيان کرانه باختري است که در آينده به رژيم اشغالگر مرتبط مي شود.

"بنيامين نتانياهو" نخست وزير کابينه اي متشکل از هواداران سرسخت ساخت شهرک هاي صهيونيست نشين، درصدد توطئه ای تازه  است که در آينده به منظور دستيابي به راه حل ، آن را به جامعه جهاني ارائه خواهد کرد.

اين مسئله  به نيم ميليون شهرک نشيني مربوط مي شود که در کرانه باختري اسکان داده شده اند به گونه اي که نتانياهو اميدوار است به تقسيم بندي جديدي شبيه سال 1947 اما اين بار درکرانه باختري دست يابد.

 منظور وي اين است که خاک فلسطين به دو دولت يکي براي عربها و ديگري براي شهرک نشنيان تقسيم شود ودولتي براي شهرک نشنيان ايجاد شود که با رژيم صهيونيستي درتعامل باشند.

"جمال جمعه" مسئول هماهنگي ستاد مردمي مقاومت دربرابر شهرک سازي و ديواردرگفت وگو با شبکه العالم گفت: زمانيکه درباره شهرک نشينان کرانه باختري و شهرک سازي که درحال انجام است ، سخن مي گوييم ، اين مسئله بايد در چارچوب کلي  بررسي شود و به هيچ وجه درباره تبادل اراضي  کرانه باختري سخني به ميان نيايد.

جمعه افزود: اگر بخواهيم درباره کرانه باختري سخن بگوييم و سازمان آزادي بخش فلسطين  بخواهد دولتي در سرزمين هاي اشغالي سال 67 ايجاد کند ، موضوع تبادل اراضي بايد کلا از فرهنگ سياسي و فرهنگ مذاکراتي ما حذف شود.

 

پربیننده ترین خبرها