برنامه گام‌به‌گام صهیونیستها برای جداسازي قدس

برنامه گام‌به‌گام صهیونیستها برای جداسازي قدس
چهارشنبه 6 مهر 1390 - 03:58

هماهنگ کننده ستاد مردمي مقابله با ساخت ديوار حايل و شهرک سازي، درباره اقدامات و برنامه رژيم صهيونيستي درخصوص جداسازي کامل قدس از کرانه باختري، به منظور مطرح کردن موضوع مبادله اراضي در مذاکرات آينده با فلسطين هشدار داد.

"جمال جمعه " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: در سه ماه گذشته شهرک سازي عملا و به صورت گسترده تر در مناطق مختلف قدس از جمله منطقه کوه ابوغنيم متمرکز شده و صحبت از احداث يک شهرک صهيونيست نشين به ويژه در منطقه الولجي است.

وي افزود: شهرک سازي رژيم صهيونيستي در مناطق فلسطيني از سال 2001 تاکنون بدون هيچ گونه توقفي و آشکارا ادامه داشته است.

جمال جمعه خاطر نشان کرد: نبايد به رژيم صهيونيستي در خصوص شهرک سازي در گفت وگوهاي موسوم به سازش و غيره هيچگونه امتيازي داده شود و اين در حالي است که با وجود صراحت قوانين بين المللي در رد شهرک سازي، در باريکه غزه بخش هاي گسترده اي وجود دارد که گسترش شهرک سازي در آن ها همچنان در جريان است.

وي گفت: اين شهرک سازي ها با اين هدف صورت مي گيرد که در آينده براي رژيم صهيونيستي امکان مذاکره درباره مبادله اراضي وجود داشته باشد.

جمال جمعه هشدار داد که اگر چنين مساله اي مطرح شود و طرف فلسطيني آن را بپذيرد در واقع در دام مذاکرات رژيم صهيونيستي گرفتار خواهيم شد زيرا به اين صورت مجموعه اي از شهرک هاي صهيونيست نشين موضوع چنين مذاکراتي قرار خواهد گرفت که از ميان آن ها مي توان به شهرک هاي بزرگي همچون ارئيل ، کادوميم ، معاليه ادوميم و گوش اتسيون اشاره کرد.

جمال جمعه خاطرنشان کرد: بايد تصميمي راهبردي اتخاذ شود که بر اساس آن از هرگونه مذاکره بر سر شهرک هاي صهيونيست نشين در کرانه باختري خودداري شود و اجازه داده نشود که چنين موضوعي در مذاکرات راه يابد.

هماهنگ کننده ستاد مردمي مقابله با ساخت ديوار حايل و شهرک سازي، تاکيد کرد که اين شهرک ها غيرقانوني هستند و ساخت آن ها بر خلاف قوانين بين المللي صورت گرفته است و اگر مذاکره درباره آن ها را بپذيريم گرفتار مشکلي بسيار بزرگ خواهيم شد که ممکن است وضع را از آن چه که هست بدتر کند.

هماهنگ کننده ستاد مردمي مقابله با ساخت ديوار حايل و شهرک سازي خاطرنشان کرد: موضوع شهرک سازي بايد به عنوان مساله اي جداگانه در سطح بسيار گسترده بين المللي مطرح شود. مطالعات نشان مي دهد که اقداماتي از سوي رژيم صهيونيستي براي وابسته کردن کرانه باختري به اين رژيم از طريق شهرک هاي صهيونيست نشين وجود دارد.

وي افزود: براي مقابله با رژيم صهيونيستي تحريم آن و تحميل مجازات ضد اين رژيم بايد به درخواستي رسمي ، ملي ، عربي و اسلامي تبديل شود و اسراييل نه تنها در زمينه ساخت شهرک هاي صهيونيست نشين بلکه در همه موارد تحريم و با آن به عنوان رژيمي اشغالگر و توسعه طلب و نژادپرست برخورد شود و اين کار بايد بر اساس راهبردي برنامه ريزي شده در آينده صورت گيرد.

هماهنگ کننده ستاد مردمي مقابله با ساخت ديوار حايل و شهرک سازي در ادامه گفت: کشورهاي عربي و اسلامي بايد مسووليت تحريم اسراييل در عرصه بين المللي را به درستي ايفا کنند و به روابط ديپلماتيک با اين رژيم پايان دهند و در مقابل از پايداري مردم و اقداماتي که در سطح بين المللي براي اعمال فشار بر جامعه جهاني در اين زمينه صورت مي گيرد ، حمايت کنند.

جمعه توطئه هاي رژيم صهيونيستي در يهودي سازي قدس را وحشتناک توصيف کرد و هشدار داد که گسترش شهرک سازي در شهر قدس و تخريب منازل فلسطيني و اجراي سياست پاکسازي نژادي اين شهر به موجوديت عربي و فلسطيني و اسلامي آن پايان خواهد داد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها