عضو کميته مرکزي جبهه خلق:

حقوق فلسطينيان نبايد درتشکيل کشور خلاصه شود

 حقوق فلسطينيان نبايد درتشکيل کشور خلاصه شود
شنبه 9 مهر 1390 - 07:01

عضو کميته مرکزي جبهه خلق براي آزادي فلسطين در باره شيطنت هاي موجود در زمينه درخواست تشکيل کشور فلسطين در سازمان ملل و تحت الشعاع قرار گرفتن و به فراموشي سپرده شدن ساير حقوق ملت فلسطين هشدار داد.

کايد الغول شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: تشکيل کشور فلسطين ، حق بازگشت آوارگان به سرزمين هايشان و حق تعيين سرنوشت از جمله حقوق ملت فلسطين به شمار مي رود که زيربناي رسيدن به اين حقوق به ويژه تشکيل کشور فلسطين پايان دادن به شکاف و دودستگي داخلي است.

وي افزود: برخي طرفهاي بين المللي براي خلاصه کردن حقوق ملت فلسطين در تشکيل يک کشور سعي دارند شرطهاي زيادي به آنها تحميل و حاکميت و استقلال را از آن سلب کنند.

عضو کميته مرکزي جبهه خلق براي آزادي فلسطين در باره هر گونه چشم پوشي از حقوق ملت فلسطين هشدار داد و گفت: مسوولان فلسطيني در حالي که براي تشکيل کشور فلسطين به عنوان يکي از حقوق ملت اين سرزمين تلاش مي کنند نبايد اين مساله ساير حقوق فلسطينيان را تحت الشعاع قرار دهد بلکه بايد به احقاق همه حقوق اين ملت پايبند باشيم.

الغول اظهار داشت: در صورت پذيرفته شدن فلسطين به عنوان عضو سازمان ملل متحد ابتدا بايد به شکاف و دودستگي داخلي پايان دهيم و در فعاليت هاي ملي فلسطيني از جمله مساله مذاکرات بازنگري کنيم.

وي افزود: همچنين بايد راهبردي تدوين شود که درباره آن اتفاق نظر داشته باشيم و در چارچوب آن به نبرد سياسي خود براي رسيدن به حقوق ملت فلسطين ادامه دهيم و با فشارهاي برخي طرفها به ويژه آمريکا و رژيم صهيونيستي در اين زمينه مقابله کنيم.

عضو کميته مرکزي جبهه خلق براي آزادي فلسطين از توافقنامه اسلو که در سال 1994 بين سازمان آزادي بخش فلسطين و رژيم اسراييل امضا شده است به شدت انتقاد کرد و گفت: توافقنامه اسلو مصيبتي براي ملت فلسطين بود و مبارزه ملي و حرکت ملي فلسطين را وارد بحران شديدي کرد.

الغول اظهار داشت: اين توافقنامه محدوديت ها و امتيازاتي را تحميل کرد و رژيم اسراييل توانست در موضع فلسطين رخنه کند چرا که اين توافقننامه از سرزمينهاي اشغالي سال 67 به عنوان سرزمينهاي مورد اختلاف سخن گفت در نتيجه کابينه رژيم اشغالگر توانست شرطهاي خود را در سال هاي گذشته تحميل کند.

وي تصريح کرد: ما زماني که از مراجعه به سازمان ملل براي به رسميت شناختن کشور فلسطين به عنوان يکي از حقوق ملت فلسطين و نه همه حقوق آن حمايت مي کنيم در واقع از اصلاح آنچه در توافقنامه اسلو درباره سرزمينهاي اشغالي سال 67 فلسطين آمده است ، حمايت مي کنيم.

الغول گفت: اين مساله مي تواند زمينه را براي مبارزه جدي فلسطينيان به منظور بيرون راندن اشغالگران و تشکيل کشور مستقل فلسطين و بازگشت آوارگان و تحقق ساير اهداف ملت فلسطين فراهم کند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها