رييس شوراي ملي افغانستان :

رژیم اسراییل مروج ترور در منطقه

رژیم اسراییل مروج ترور در منطقه
شنبه 9 مهر 1390 - 17:23

رييس شوراي ملي افغانستان با محکوم کردن موضع دوگانه و سکوت جامعه بين الملل نسبت به جنايات رژيم اسراييل عليه مردم فلسطين، رژيم صهيونيستي را مروج فرهنگ ترور و خشونت در منطقه دانست.

"عبدالرئوف ابراهيمي " در سخنراني خود در نشست عصر شنبه پنجمين کنفرانس بین المللی حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران، گفت: مردم فلسطين اگر بتوانند اوضاع داخلي خود را ساماندهي کرده و متحد شوند، می توانند حقوق خود را بازپس گيرند و صهيونيستها را از کشورشان اخراج کنند.

وي افزود: رژيم اشغالگر طي شش دهه گذشته مصيبتها و مشکلات بسياري براي مردم فلسطين به بار آورده است، اين رژيم به این مردم ظلم و ستم بسياري کرده و فرهنگ خشونت و ترور را در منطقه رواج داده است.

ابراهيمي موضع جامعه بين الملل نسبت به فلسطين را محکوم کرد و گفت : چگونه کشورهايي که مدعی آزادي، عدالت، دموکراسي و حقوق بشر هستند، در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطين و قتل جوانان، کودکان و زنان فلسطينی سکوت می کنند؟

رييس شوراي ملي افغانستان با تاکيد بر حمایت مردم افغانستان از انتفاضه فلسطین از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین قدرداني و ابراز اميدواري کرد که همه کشورهاي دوستدار صلح در جهان با کشورهاي منطقه همکاري کنند تا فلسطين کشوري مستقل و آزاد باشد.

ابراهيمي خواستار رساندن صداي عدالت با تشکيل اينگونه کنفرانس هاي دفاع از حقوق محرومان و اشاعه صلح در جهان شد و افزود : ملتهايي که خواهان عدالت هستند و مي خواهند آن را عملي کنند بدون شک عليه اشغالگري قیام می کنند.

رييس شوراي ملي افغانستان با اشاره به مبارزات مردم افغانستان عليه اشغالگري ، تاکيد کرد که مردم افغانستان سالهاي طولاني را تحت اشغالگري بسر برده و پس از بيداري ، خود را در مقابل اقتصادي ضعيف و در برابر قدرتي مانند اتحاد جماهير شوري يافت؛ اما با اين حال مردم افغانستان به مبارزه با اشغالگري پرداختند و پيروز شدند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها